Wszystkie aplikacje współpracują ze sobą tworząc potężny system B2B wsparcia sprzedaży oraz realizacji transakcji. Dzięki wysokiej klasy integracji z systemami ERP dane przetwarzane przez sklep B2B są zawsze aktualne i stanowią bezpośrednią korzyść. Omnicommerce szybko i skutecznie dostarcza korzyści dla Twojego biznesu.
Spotkajmy się i porozmawiajmy o możliwościach jakie oferujemy Twojej firmie.
Nasz panel umożliwia sprawne zarządzanie wszystkimi funkcjonalnościami platformy i zapewnia szybki dostęp do wszystkich niezbędnych informacji wspierając zespół ecommerce w codziennej pracy.
Konfigurator Produktów to moduł dla najbardziej wymagających klientów posiadających w swojej ofercie produkty, które klient końcowy może samodzielnie skonfigurować. Na bazie zespołu cech dostępnych w konfiguratorze obliczona zostaje cena produktu końcowego, a nawet przybliżony okres realizacji skonfigurowanego, zgodnie z indywidualnymi wymaganiami, produktu.
Zmienne wpływające na końcową cenę produktu oraz samo oczekiwane działanie konfiguratora określone zostają na etapie analizy potrzeb.
Konfigurator Produktów sprawdzi się w firmach produkcyjnych, ale może znaleźć zastosowanie również dla takich czynności jak np. elektroniczne zamawianie personalizowanego tortu czy prezentu okolicznościowego.
Sklep B2B posiada elastyczne i funkcjonalne moduły ofertowania, pierwszy z nich umożliwia klientowi stworzenie oferty dla klienta końcowego bezpośrednio z poziomu panelu klienta z uwzględnieniem marży, rabatów i promocji specjalnych.
Drugim z modułów, jest Moduł Zapytań Ofertowych, który stworzony został z myślą procedowania zapytań ofertowych i przetargowych pomiędzy klientem B2B a opiekunem handlowym. Kontrahent ma możliwość złożenia zapytania o wybrany produkt wskazując interesujące go warunki (m.in. ilość, cena, data realizacji, klient końcowy). Komunikacja pomiędzy kontami klienta i jego opiekuna odbywa się w bieżącym czasie, a wszystkie zmiany alertowane są mailami. Moduł umożliwia również wersjonowanie ofert oraz negocjowanie ich warunków między stronami
Moduł Serwisowy dedykujemy wszystkim firmom, które wykonują serwisowanie zakupionych przez klientów produktów. Moduł podzielony jest na cztery części: rejestrację konta, rejestrację produktu, serwis oraz panel administratora serwisu.
Moduł Serwisowy może zostać zintegrowany z ERP przedsiębiorstwa, dzięki czemu możliwa będzie wymiana informacji takich jak: kartoteki produktów serwisowych, tworzenie nowych kontrahentów serwisowych, przekaz zleceń serwisowych do ERP, wymiana statusów itp.
Wdrożenie Modułu Serwisowego w ramach Omnicommerce B2B to nie tylko optymalizacja obsługi zgłoszeń serwisowych, ale także wygodne narzędzie dla klientów, którzy w jednym miejscu posiadają dostęp do zarejestrowanych produktów, całej historii serwisowej oraz informacji o datach gwarancji.
W ramach modułów dla naszego Omnicommerce B2B opracowaliśmy wygodny i łatwy w użytku moduł zarządzania reklamacjami i zwrotami. Moduł RMA jest kanałem bezpośredniej komunikacji dla klienta i działu firmy obsługującego rozpatrywanie reklamacji.
W Module RMA klient zgłasza reklamację lub zwrot wyszukując produkt, który następnie zostaje przypisany do dokumentu, na podstawie którego nastąpiło wydanie produktu do klienta. W module opracowane zostały różne procedury przepływu zgłoszenia w zależności od rodzaju składanej reklamacji.
Moduł umożliwia komunikację z dostawcami i/lub podwykonawcami, a do jego podstawowych funkcjonalności należą:
KATALOG ARTYKUŁÓWPROSTD
Prowadzenie katalogu produktów zawierającego cechy (np. waga, opakowanie), ceny, opisy (zastosowanie, porady). Prezentowanie zdjęć produktów, załączników w postaci plików (np. instrukcje). Zarządzanie produktami z poziomu hierarchicznej struktury drzewa cech, kategorii, wariantów. |
WYSZUKIWARKAPROSTD
Wyszukiwarka produktów indeksująca nazwy, numery katalogowe, cechy*, inne dane* ustalone w trakcie wdrożenia (*wersja rozszerzona wyszukiwarki) |
PORÓWNYWARKAPROSTD
Umożliwienie porównywania wybranych produktów przez użytkownika, zarówno wizualne, jak i za pomocą cech, cen itd. |
OBSŁUGAPROSTD
Proces wyboru artykułu, sprawdzenia dostępności, walidacji finansowej w systemie ERP lub płatności natychmiastowej dzięki integracji z Przelewy24 oraz PayU, umożliwiająca dokonanie zakupu podczas 1 wizyty. | ||
Możliwość składania zamówień bez walidacji płatności (kontrahenci przelewowi). | ||
Możliwość kontroli stanu kontrahenta w ERP (czy przekroczony kredyt kupiecki, czy kontrahent zablokowany itd.). | ||
Możliwość dodawania wielu pozycji do koszyka. |
PRZECHOWALNIAPROSTD
Umożliwia tworzenie indywidualnych koszyków np. z prezentami. |
ZARZĄDZANIE EKSPOZYCJĄ TOWAROWĄPROSTD
Realizowane poprzez eksponowanie w ustalonych obszarach witryn systemu:
Mechanizm prezentacji produktów daje również możliwość:
| ||
tworzenia zestawów z wybranych produktów (wiązania) |
KATEGORIE WIRTUALNEPROSTD
OMNIcommerce B2B umożliwia zakładanie wirtualnych kategorii, nie związanych ze strukturą informacyjną w kartotekach systemu ERP. Kategorie te mogą służyć promowaniu kolekcji produktowych i zawierać wybrane produkty z kategorii liniowych – tych wynikających z ogólnie przyjętego podziału asortymentów. |
WIELOJĘZYCZNOŚĆ I WIELOWALUTOWOŚĆPROSTD
Platforma B2B obsługuje wiele języków oraz walut. Dostępność asortymentu lub ceny mogą być zależne od lokalizacji językowej. Ceny mogą być przeliczane w oparciu o tabelę kursów z ERP. |
ZARZĄDZANIE CENAMIPROSTD
Pobieranie cen z systemu ERP (ceny grupowe, ceny indywidualne) z możliwością dalszej obróbki mechanizmami OMNIcommerce B2B (grupy cenowe, ceny indywidualne, rabat liniowy). |
PROMOCJEPROSTD
OMNIcommerce B2B posiada mechanizm tworzenia i monitorowania promocji. Za jego pomocą, można w kilku krokach utworzyć promocję:
| ||
Prezentowanie ‘starej ceny’ jako przekreślonej, możliwość informowania o liczbie dni do końca promocji, możliwość włączenia happy hour, powodująca dalszą, dodatkową zmianę ceny np. na 3 godziny według ustalonego harmonogramu. | ||
Bieżący podgląd na zamówienia zawierające pozycje z promocji, generowanie danych do zestawień o czasie do pierwszej sprzedaży, do wyczerpania puli produktów z promocji. |
PRODUKTY POWIĄZANEPROSTD
OMNIcommerce B2B wyposażony jest w mechanizm oferowania produktów wiązanych. System B2B prowadzi tabelę powiązań z informacją o relacji pomiędzy asortymentami i prezentuje tą informację użytkownikowi. |
ZAMIENNIKI/TABELA KOMPATYBILNOŚCIPROSTD
OMNIcommerce B2B może pobierać z systemu ERP informację o zamiennikach oraz tabelę kompatybilności z innymi produktami. Informacje te mogą być prezentowane w szczegółach wyrobu oraz w wyszukiwarce (szukaj pośród zamienników). |
LINKI SYMBOLICZNEPROSTD
Dzięki zastosowaniu mechanizmu mapowania nazw asortymentu oraz nazw kategorii, administrator ma możliwość zmienić ww. daną na nową bez utraty pracy poświęconej pozycjonowaniu natywnemu wybranego hasła linkującego bezpośrednio do produktu. System B2B pamięta wstecz wszystkie zmiany, dzięki czemu bez względu na zmiany po stronie systemu ERP (np. ujednolicanie nazewnictwa lub porządkowanie kartotek). |
SPRZEDAŻ ŁĄCZONAPROSTD
Po wybraniu artykułu system B2B może:
|
REGUŁY BIZNESOWEPROSTD
Po wybraniu artykułu system B2B może:
|
SYSTEM PROFILOWANIA UŻYTKOWNIKA: STREFA KLIENTAPROSTD
Zapamiętująca:
|
TRANSPORT I KOSZTY PRZESYŁKIPROSTD
System umożliwia realizację przesyłek za pomocą firm kurierskich oraz poczty, za pobraniem oraz przesyłek opłaconych. OMNIcommerce B2B umożliwia skonfigurowanie wartości zamówienia, od którego np. koszt przesyłki pokrywa sprzedający lub koszt przesyłki jest zmniejszany itd. Transport doliczany jest do zamówienia i razem z nim wprowadzany do ERP. |
INTEGRACJA Z SYSTEMEM ERPPROSTD
Poprzez odczyt Informacji o produktach, podziału kategorii, opisów, zdjęć, Informacji o statusie zamówienia B2B, wydaniu z magazynu, wysyłce. Zapis do systemu ERP zamówienia, sprawdzenie jego korekty (modyfikacji wykonanej przez operatora), dodaniu kontrahenta. W przypadku braku połączenia z bazą ERP, platforma B2B pracuje w trybie offline, zachowując pełną funkcjonalność. W momencie wznowienia połączenia następuje przepisanie zamówień, dodanie kontrahentów itd. Integrator umożliwia ustawienie dowolnej częstotliwości dla poszczególnych operacji – ma to na celu zmniejszenie obciążenia serwera ERP oraz www, a także ilości przesyłanych danych. Stany magazynowe oraz stan promocji aktualizowany jest przy każdym zalogowaniu lub utworzeniu sesji przez użytkownika. |
IMPORT / EXPORT CEN PROSTD
Artykułów do XLS. Umożliwia generowanie formatowanego cennika XLS oraz grupową obróbkę danych, niezależnie od cen w systemie ERP. |
EXPORT CEN PROSTD
Za pomocą mechanizmu eksportu tworzącego sformatowany plik XLS – będący katalogiem z linkami hypertextowymi, zdjęciami itd. |
Wielokanałowa komunikacja z użytkownikiem na każdym etapie składania i realizacji zamówienia B2B. Zależnie od konfiguracji system może wysyłać email/sms w momencie złożenia zamówienia, przyjęcia płatności, utworzenia listu przewozowego, potwierdzenia doręczenia przesyłki.
Moduł ten służy również do obsługi akcji marketingowych – mailingowych, takich jak newsletter promocyjny. Wysyłka przygotowana jest na szablonach html zgodnych z koncepcją graficzną witryny. Może służyć do dystrybuowania zapowiedzi o nowych artykułach, wysyłki kuponów rabatowych itd.
Wysyłka tworzona jest na podstawie bazy zarejestrowanych użytkowników OMNIcommerce, oraz baz zewnętrznych, którymi system może być zasilony. System uwzględnia preferencje klienta w zakresie kontaktu i obsługę zgód, w tym zapisywanie się i rezygnację z otrzymywania powiadomień.
Zaletą modułu jest możliwość generowania graficznego newsletter’a bezpośrednio z poziomu OMNIcommerce, załączając informacje z bazy danych sklepu – takie jak zapowiedzi, nowości albo zniżkowe kody promocyjne. Linki osadzone w newsletterze prowadzą do artykułów w systemie OMNIcommerce.
Zintegrowany z rozrachunkami systemu ERP. Przesyła do wybranych kontrahentów (za pomocą email lub SMS) informacje o stanie należności / zobowiązań oraz:
Wysyłka oparta jest o szablony profilowane do kontrahenta oraz rodzaju zdarzenia. Wysyłki realizowane są automatycznie, a moduł prowadzi ich rejestr oraz przechowuje status dostarczenia.
Moduł odpowiedzialny za zarządzanie programami lojalnościowymi zarówno w handlu internetowym jak i tradycyjnym. Moduł obsługuje artykuły oraz klientów.
Moduł nalicza punkty przyporządkowane do asortymentów (ilość) lub do zamówień (wartość). Klienci Internetowi identyfikowani są automatycznie.
System umożliwia bieżący podgląd liczby uzyskanych punktów – zarówno podczas zakupów w Internecie oraz wymianę zebranych punktów na nagrody. Nagrodami mogą być artykuły z poza oferty sklepu, wybrane produkty z katalogu lub rabat wartościowy odpowiadający liczbie punktów.
Moduł odpowiedzialny jest również za:
OMNIcommerce monitoruje proces realizacji zamówienia B2B po zapisaniu go do systemu ERP. W momencie powstawania dokumentu wydania z magazynu, OMNIcommerce dzięki integracji z oprogramowaniem kurierskim:
Moduł obsługuje naliczanie ewentualnych opłat za opakowania. Moduł integrowany jest każdorazowo z wybranym systemem firmy kurierskiej. Zakres integracji uzależniony jest od możliwości systemu firmy kurierskiej.
Rozbudowany moduł służący do tworzenia ofert handlowych przez przedstawicieli handlowych.
Moduł umożliwia:
Moduł umożliwia wczytanie logo, danych adresowych i kontaktowych partnera handlowego. Oferta otrzymuje kolejny numer systemowy, zapisywana jest w bazie danych i eksportowana do pliku PDF oraz XLS.
Moduł zapewnia możliwość wysyłki oferty e-mailem:
Moduł jest użyteczną funkcją dodatkową dla OMNIcommerce, umożliwiającą bezpośrednią komunikację pomiędzy Klientem a Administratorem Zwrotów poprzez dedykowany moduł w panelu klienta B2B.
Moduł RMA bazuje na zwrocie pozycji odniesionych do dokumentu WZ (również takich, które zostały wystawione przed wdrożeniem B2B), dzięki czemu Klient może wskazać, z którego dokumentu następuje zwrot towaru. Moduł może limitować okres wstecz do jakiego można zrealizować zwrot, np. 12 miesięcy. Dodatkowo moduł zwrotu może wymagać podania numeru seryjnego urządzenia, powodu zwrotu, określenia stanu zwracanego towaru (np. rozpakowany, nienaruszony itd.). Zwroty są akceptowane przez administratora zwrotów.
Funkcjonalności:
Dodatkowe informacje:
Klient po otrzymaniu wiadomości e-mail o akceptacji zwrotu może wydrukować etykietę RMA z panelu klienta. Przejście do panelu klienta będzie możliwe bezpośrednio z otrzymanego maila lub po zalogowaniu do panelu B2B.
Moduł nie zakłada obsługi zamawiania kuriera, Klient będzie więc zobligowany do zamówienia kuriera na własny koszt, może jednak dodać w panelu plik listu przewozowego i/lub sam jego numer.
Moduł umożliwia komunikację z dostawcami, a do jego podstawowych funkcjonalności należą:
Moduł umożliwiający rejestrację produktu oraz zgłoszenia przez klienta zapotrzebowania na serwis produktu. Możliwe jest wprowadzenie odrębnych procedur dla zgłoszeń w okresie gwarancyjnym oraz zgłoszeń pogwarancyjnych.
Przykładowe funkcjonalności:
Moduł umożliwia elastyczną konfigurację minimum logistycznego transportu indywidualnie dla każdego klienta oraz produktu.
Moduł umożliwiający przeniesienie całości procesu przygotowania i wysyłki produktów na dostawcę lub dostawców.
W trakcie analizy chcemy jak najlepiej poznać oczekiwania i potrzeby funkcjonalne. Rozplanujemy ekspozycję towarową, poznamy organizację cen i promocji, zaplanujemy kroki realizacji procesu realizacji zamówień, obsługi serwisu czy reklamacji
W tym kroku zgromadzimy kontent produktowy, ustalimy wymagania względem layoutu, kompozycji i banerów oraz przystąpimy do realizacji grafik, skryptów i efektów odpowiedzialnych za animację i prezentację oferty
Uruchomienie standardowej wersję OMNIcommerce
Przygotowanie zestawu funkcjonalności zgodnie z wymaganiami określonymi na etapie analizy przedwdrożeniowej – realizowana na dwóch poziomach: od strony panelu klienta oraz konsoli administracyjnej
Przygotujemy i połączymy OMNIcommerce z wybranymi Modułami Dodatkowymi
Wdrożymy Twój system OMNIcommerce B2B i zasilimy go danymi z ERP
Po uruchomieniu platforma B2B oddawana jest do testów
Cały czas opiekujemy się Twoim OMNIcommerce B2B, wdrażamy poprawki i jesteśmy do Twojej dyspozycji świadcząc wsparcie techniczne i merytoryczne
Cały czas opiekujemy się Twoją platformą B2B, wdrażamy poprawki i jesteśmy do Twojej dyspozycji świadcząc wsparcie techniczne i merytoryczne
Po zakończeniu wdrożenia nadal pozostajemy w kontakcie i wspólnie rozwijamy możliwości OMNIcommerce B2B, żeby na bieżąco odpowiadać na pojawiające się potrzeby rynku i użytkowników