Właściciele sklepów internetowych poszukują sposobów na zwiększenie sprzedaży, dotarcie do szerszego grona klientów oraz zyskanie stałych klientów. Prowadzenie sklepu internetowego jest obecnie dużym wyzwaniem, między innymi ze względu na konkurencyjność na rynku. Sklep internetowy jest atrakcyjnym kanałem sprzedaży, wyróżnić można naprawdę wiele zalet tej formy sprzedaży. Warto jednak podkreślić, że obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest dbanie o rozwój firmy. Tak samo jest ze sklepami internetowymi. Właściciele powinni orientować się w najnowszych trendach oraz dbać o uatrakcyjnienie oferty – na przykład poprzez promocje i rabaty, rozszerzanie asortymentu.
Czy wygląd oraz funkcjonalność sklepu internetowego mogą mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży? Z naszego wpisu na blogu dowiesz się, jak prowadzić skuteczną sprzedaż przez Internet.
Sposób przedstawienia oferty handlowej
Dbanie o prezentację sklepu internetowego oraz oferty wydaje się być czymś oczywistym, nie wymagającym wielu wyjaśnień. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej, a w Internecie znaleźć można wiele zaniedbanych pod względem estetyki prezentacji sklepów.
Jak powinien wyglądać sklep e-commerce? Przede wszystkim należy zapewnić klientowi możliwość szybkiego oraz precyzyjnego dotarcia do wybranych produktów. Asortyment znajdujący się w sprzedaży powinien być podzielony według ściśle określonych kryteriów. Prezentacja każdego z produktów ma być szczegółowa oraz zawierać jak najwięcej informacji opisujących produkt np. odnoszących się do wymiarów, ciężaru, a także wyraźne zdjęcia i cenę – netto, brutto, uwzględniającą rabat. Ciekawym rozwiązaniem jest wydzielenie sekcji m.in. dla produktów znajdujących się w promocji, nowości, najczęściej kupowanych.
Warto zadbać o responsywność sklepu, czyli dopasowywanie do urządzeń mobilnych. Należy mieć na względzie, iż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie, wśród nich mogą być Twoi potencjalni klienci.
Mówiąc o estetyce sklepu internetowego należy dodać, że trendy internetowe dość szybko się zmieniają. Sklepy o przestarzałym wyglądzie są mało atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Odświeżanie wyglądu sklepu warto wykonywać przynajmniej co kilka lat.
Proces zakupu i strefa klienta
Użytkownik powinien mieć dostęp do koszyka z każdego miejsca na stronie. Z poziomu koszyka powinny być także obsługiwane kody rabatowe.
Ciekawą funkcją są zakupy ekspresowe – czyli takie, które można zrealizować bez konieczności rejestracji konta użytkownika, z poziomu jednego ekranu.
Klientom posiadającym konta warto zapewnić dodatkowe udogodnienia polegające m.in. na zapamiętywaniu danych profilowych oraz finansowych, związanych ze wcześniej zrealizowanymi zakupami, zapewnieniu dostępu do asortymentu dodanego do ulubionych.
Program lojalnościowy
Trudno o lepsze uatrakcyjnienie oferty sklepu internetowego od stworzenia dedykowanego programu lojalnościowego. Niemal każdy klient lubi być docenianym, a dzięki programowi lojalnościowemu zostaje nagrodzony oraz zyskuje poczucie wyjątkowości. Nagrodą za lojalność może być bon na kolejne zakupy w formie obniżenia wartości zamówienia o określony procent np. 10% lub daną kwotę np. 20 złotych.
Niezaprzeczalnie to właśnie stali klienci są tymi najważniejszymi, ponieważ z upływem czasu powracają do sklepu, w celu zrealizowania kolejnych zakupów. Rabaty dla stałych klientów i promocje to kolejne fantastyczne sposoby na zwiększenie atrakcyjności oferty.
Możliwość konfiguracji produktów
Konfigurator produktów jest narzędziem umożliwiającym skonfigurowanie produktu końcowego samodzielnie przez klienta. Rozwiązanie to sprawdzi się przede wszystkim w sklepach oferujących personalizowane produkty.
Wyróżnić można naprawdę wiele sposobów na zwiększenie atrakcyjności oferty sklepu internetowego. Zamierzonego celu nie da się jednak osiągnąć bez inwestowania w nowoczesne rozwiązania, takie jak rozbudowane platformy e-commerce B2C – funkcjonalne, zaawansowane. OMNIcommerce dedykowane jest właścicielom sklepów internetowych, dbającym o rozwój działalności.