Platformy e-commerce w B2B – poznaj podstawowe korzyści

dodane: 27 Sierpień
Dołącz do nas i twórz niesamowite oprogramowanie
Platformy e-commerce w B2B – poznaj podstawowe korzyści

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dla przedsiębiorców, pozwalających optymalizować procesy w firmie. Podkreślić należy, że owe rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością i są chętnie wybierane przez właścicieli oraz osoby zarządzające przedsiębiorstwami. Platformy e-commerce mogą być wdrożone w każdej branży. Służą one nie tylko dotarciu do nowych kontrahentów, czy też zwiększeniu sprzedaży. Dzięki systemowi można ograniczyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, a przede wszystkim zwiększyć efektywność działań – właśnie te dwie korzyści przesądzają o atrakcyjności tego rozwiązania. Co więcej, platforma e-commerce służy nie tylko przedsiębiorcom, ale również odbiorcom biznesowym.

Poznaj szerokie możliwości działań e-commerce w B2B!

Czym charakteryzuje się e-commerce?

To jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży na świecie, w wolnym tłumaczeniu oznacza elektroniczną gospodarkę. Jest dość młodą gałęzią gospodarki, która niemal stale zostaje poddawana różnym przemianom.

E-commerce podzielić można na kilka typów, jednym z nich jest business to business, obejmujący transakcje zawierane pomiędzy przedsiębiorcami.

Dlaczego tak wielu przedsiębiorców upatruje swoją szansę na sukces właśnie w e-commerce? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na niemal niegraniczony zasięg Internetu w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, która dotyczy wyłącznie pewnego obszaru. Zredukowane zostają koszty związane m.in. z logistyką czy obsługą administracyjną. Z kolei obniżenie kosztów działalności pozwala na stworzenie atrakcyjniejszej oferty i zyskanie przewagi nad konkurencją. Wykorzystanie potencjału e-commerce nie jest jednak zadaniem prostym.

System B2B – rozbudowana funkcjonalność kluczem do sukcesu

Na rynku dostępnych jest wiele platform B2B – jak wybrać tę, która w sposób optymalny wpłynie na procesy w firmie? Podstawowe znaczenie ma tutaj rozbudowana funkcjonalność oraz możliwości wyboru modułów dodatkowych.

Platforma B2B powinna stanowić instrument wsparcia sprzedaży oraz realizacji transakcji. Ważna jest także intuicyjność narzędzia, aby zarządzanie za pomocą panelu administracyjnego było sprawne. Z punktu widzenia administratora istotne znaczenie ma również szybki dostęp do informacji.

Posiadasz w swojej ofercie produkty, które klient końcowy może modyfikować oraz samodzielnie konfigurować? Zdecyduj się na system zawierający moduł konfiguratora produktów. Chcesz komunikować się z dostawcami oraz podwykonawcami? Wybierz narzędzie umożliwiające pełne kontrolowanie zleceń, które są przekazywane do podwykonawców.

Podstawowe korzyści z wyboru systemu B2B

  • Zredukowanie kosztów administracyjnych obsługi sprzedaży, ograniczenie liczby pomyłek, umożliwienie nadzorowania zamówień. Należy zauważyć, że w przypadku B2B bardzo często kilku kupujących działa w ramach tej samej organizacji, a wiele osób może być decyzyjnymi nawet w przypadku jednej transakcji. W praktyce okazuje się, że funkcjonalność klasycznego konta użytkownika jest zbyt mało zaawansowana i niezbędne jest narzędzie, które umożliwi klientom B2B, dzięki dostępowi do systemu, samodzielne zarządzanie m.in. zobowiązaniami finansowymi oraz nadzorowanie zamówień.
  • Tworzenie oraz monitorowanie promocji. Platforma B2B pozwala na przygotowanie zindywidualizowanej promocji np. dla wybranej grupy kontrahentów czy też na wybrany artykuł.
  • Zapamiętywanie danych dotyczących klienta preferencji w zakresie wyświetlania, danych profilowych, zamówień historycznych.
  • Realizacja przesyłek. System umożliwia doliczenie kosztu transportu do wartości zamówienia.
  • Wielojęzyczność oraz wielowalutowość. Są to funkcje niezwykle ważne w przypadku prowadzenia biznesu na szeroką skalę.

Wielu przedsiębiorców za główny cel wdrożenia systemu B2B przyjmuje zredukowanie kosztów prowadzenia działalności oraz zoptymalizowanie procesów w firmie.

Niezaprzeczalnie e-commerce niesie ze sobą ogromne możliwości, a platformy B2B są cennym sprzymierzeńcem, niejednokrotnie wykorzystywanym w celu poprawy osiąganego wyniku biznesowego.

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. E. Romera 10, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter