Platformy e-commerce w B2B – poznaj podstawowe korzyści

dodane: 27 sierpień
Platformy e-commerce w B2B – poznaj podstawowe korzyści

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań dla przedsiębiorców, pozwalających optymalizować procesy w firmie. Podkreślić należy, że owe rozwiązania cieszą się coraz większą popularnością i są chętnie wybierane przez właścicieli oraz osoby zarządzające przedsiębiorstwami. Platformy e-commerce B2B mogą być wdrożone w każdej branży. Służą one nie tylko dotarciu do nowych kontrahentów, czy też zwiększeniu sprzedaży. Dzięki systemowi e-commerce B2B można ograniczyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej, a przede wszystkim zwiększyć efektywność działań – właśnie te dwie korzyści przesądzają o atrakcyjności tego rozwiązania. Co więcej, platforma e-commerce B2B służy nie tylko przedsiębiorcom, ale również odbiorcom biznesowym.

Poznaj szerokie możliwości działań e-commerce w B2B!

Czym charakteryzuje się e-commerce?

To jeden z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży na świecie, w wolnym tłumaczeniu oznacza elektroniczną gospodarkę. Jest dość młodą gałęzią gospodarki, która niemal stale zostaje poddawana różnym przemianom.
E-commerce podzielić można na kilka typów, jednym z nich jest business to business, obejmujący transakcje zawierane pomiędzy przedsiębiorcami.
Dlaczego tak wielu przedsiębiorców upatruje swoją szansę na sukces właśnie w e-commerce? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na niemal nieograniczony zasięg Internetu w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, która dotyczy wyłącznie pewnego obszaru. Zredukowane zostają koszty związane m.in. z logistyką czy obsługą administracyjną. Z kolei obniżenie kosztów działalności B2B pozwala na stworzenie atrakcyjniejszej oferty i zyskanie przewagi nad konkurencją. Wykorzystanie potencjału e-commerce nie jest jednak zadaniem prostym.

System B2B – rozbudowana funkcjonalność kluczem do sukcesu

Na rynku dostępnych jest wiele platform B2B – jak wybrać tę, która w sposób optymalny wpłynie na procesy w firmie? Podstawowe znaczenie ma tutaj rozbudowana funkcjonalność oraz możliwości wyboru modułów dodatkowych.

Platforma e-commerce B2B powinna stanowić instrument wsparcia procesów ofertowania, zapytań o ceny specjalne, sprzedaży oraz realizacji transakcji. Ważna jest także intuicyjność narzędzia, aby zarządzanie za pomocą panelu administracyjnego było sprawne. Z punktu widzenia administratora istotne znaczenie ma również szybki dostęp do aktualnych informacji. Nie bez znaczenia będzie zatem wydajna integracja z innymi kluczowymi w organizacji systemami (ERP, F-K, etc.)

Posiadasz w swojej ofercie produkty, które klient końcowy może modyfikować oraz samodzielnie konfigurować? Zdecyduj się na system zawierający moduł konfiguratora produktów. Chcesz komunikować się z dostawcami oraz podwykonawcami? Wybierz narzędzie umożliwiające pełne kontrolowanie zleceń, które są przekazywane do podwykonawców.

Podstawowe korzyści z wyboru systemu B2B

  • Zredukowanie kosztów administracyjnych obsługi sprzedaży, ograniczenie liczby pomyłek, umożliwienie nadzorowania zamówień. Należy zauważyć, że w przypadku e-business B2B bardzo często kilku kupujących działa w ramach tej samej organizacji, a wiele osób może być decyzyjnymi nawet w przypadku jednej transakcji. W praktyce okazuje się, że funkcjonalność klasycznego konta użytkownika jest zbyt mało zaawansowana i niezbędne jest narzędzie, które umożliwi klientom B2B, dzięki dostępowi do systemu, samodzielne zarządzanie m.in. zobowiązaniami finansowymi oraz nadzorowanie zamówień.
  • Tworzenie oraz monitorowanie promocji. Platforma B2B pozwala na przygotowanie zindywidualizowanej promocji dla e-business B2B np. dla wybranej grupy kontrahentów czy też na wybrany artykuł.
  • Gromadzenie i aktywne wykorzystywanie danych dotyczących klienta – preferencji w zakresie wyświetlania, danych profilowych, zamówień historycznych.
  • Kalkulowanie kosztów czy realizacja przesyłek B2B. System umożliwia doliczenie kosztu transportu do wartości zamówienia z wykorzystaniem złożonych logik związanych z minimami logistycznymi czy targetami kontraktowymi.
  • Wielojęzyczność oraz wielowalutowość. Są to funkcje niezwykle ważne w przypadku prowadzenia biznesu na szeroką skalę.

Wielu przedsiębiorców za główny cel wdrożenia systemu B2B przyjmuje zredukowanie kosztów prowadzenia działalności oraz zoptymalizowanie procesów w firmie. System e-commerce B2B to w końcu wysoce zaawansowana technologia.

Niezaprzeczalnie e-commerce niesie ze sobą ogromne możliwości, a platformy B2B są cennym sprzymierzeńcem, niejednokrotnie wykorzystywanym w celu poprawy osiąganego wyniku biznesowego.

B2B co to jest?

Wiele osób słysząc hasło B2B, zastanawia się – B2B co to? o skrót, który pochodzi z języka angielskiego i w tłumaczeniu na język polski oznacza business to business, czyli relacja pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. Pomimo iż transakcje pomiędzy dwiema firmami nie różnią się zbytnio od tych zawieranych z klientami indywidualnymi, wymagają zupełnie innego podejścia, dlatego tak ważne jest posiadanie wydajnego modelu sprzedażowego skierowanego do uczestników kanału sprzedaży B2B. Warto wiedzieć, że współpraca pomiędzy podmiotami B2B może przynieść szereg korzyści na wielu płaszczyznach. Strategie jak i narzędzia wspierające B2B rozwijają się niezwykle prężnie, szczególnie jeśli chodzi o e-business B2B. Wielu użytkowników Internetu dokonuje między sobą transakcji, składa zamówienia, przesyła i dopełnienia formalności związane z kupnem i sprzedażą. Konieczne jest stosowanie systemów, które ułatwią dokonywanie transakcji, wpływając tym samym na rozwój firmy.

W wyniku silnej adaptacji do potrzeb danego przedsiębiorstwa, najbardziej zaawansowane platformy e-commerce są w stanie obsłużyć cały proces ofertowania i sprzedaży, nawet jeśli obejmuje on kilka ogniw pośredniczących w całym kanale B2B2C (Business to business to Client). Przygotowanie oferty przez dystrybutora dla jego klienta w oparciu o aktualne stany magazynowe oraz ceny promocyjne, z uwzględnieniem zadanej marży od ręki a następnie udostępnienie jej on-line klientowi z umożliwieniem wygodnej konwersji na zamówienie a wszystko to w ramach jednej platformy? Taki proces jest przejawem najwyższej automatyzacji w kanale B2B2C, choć możemy sobie wyobrazić, że zlecenie takie w sposób automatyczny kierowane jest do odpowiednich partnerów w łańcuchu dostaw.

Ulepszanie e-commerce B2B – zacznij już dziś!

Prężny rozwój branży e-commerce B2B daje szerokie możliwości, gdyż współpraca pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami to ogromny potencjał i wiele szans do wykorzystania. Aby jednak działalność ta mogła być prowadzona sprawnie i dobrze, konieczne jest ulepszenie wielu schematów, dzięki którym sprzedaż internetowa będzie mogła przynosić większe zyski, prestiż i sukces. Inwestując w system e-commerce B2B, można zaskoczyć się wieloma funkcjonalnościami, które znacznie skrócą i ulepszą wiele procesów wewnątrz organizacji, jak i na jej styku z interesariuszami zewnętrznymi. Jest to niewątpliwe wsparcie dla sprzedaży jak i dla zespołów odpowiedzialnych za realizację transakcji czy obsługę posprzedażową. Bez dużego zaangażowania można mieć nie tylko całą sprzedaż ale również procesy powstawania ofert czy procesy reklamacyjne pod stałą kontrolą. Możliwa jest analiza bieżących wyników, co pozwala na wdrażanie korekt w ofercie czy w polityce promocyjnej, dzięki którym sprzedaż będzie rosła bardziej dynamicznie. Choć klientów detalicznych jest dużo więcej, to właśnie handel B2B generuje większe obroty, warto zatem zadbać aby i zyski były pod kontrolą. Warto zainwestować w model sprzedażowy e-commerce B2B, który będzie niewątpliwym wsparciem dla biznesu B2B.

Co może dać dobra platforma sprzedażowa e-commerce B2B?

Dobrze dobrana platforma e-commerce B2B to szereg korzyści dla przedsiębiorstwa. To optymalizacja czasu i zaangażowania zatrudnionych pracowników. Wszystkie transakcje mogą odbywać się automatycznie, dzięki czemu realizacja wielu procesów może odbywać się dużo szybciej. Możliwość wdrożenia modułów funkcjonalnych z obszaru logistyki czy zarządzania łańcuchem dostaw znacznie ułatwi sprawne zarządzanie działalnością operacyjną przedsiębiorstwa. Dodatkowo zapewni szybkie i intuicyjne zakupy wszystkim klientom, ukazując im ofertę produktową w sposób przystępny i atrakcyjny. Co ważne, zgodnie z trendem globalizacji, taka platforma pozwala wypłynąć na szerokie wody, gdyż daje możliwość obsługi wielu języków i walut. Dobra platforma dla e-business B2B to podstawa funkcjonowania w biznesie w czasach rozwoju branży e-commerce B2B. To możliwość realizacji dużo większej liczby zamówień, a wszystko przez automatyzację procesów sprzedażowych.

 

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter