B2B – niezbędnik dla przedsiębiorstw prowadzących relacje business to business. Sprawdzi się tam, gdzie klientów jest mniej (niż w B2C), jednak wartość zakupów jest znacznie większa. Pozwala m.in. na realizację powtarzalnych transakcji, korzystanie z różnych instrumentów finansowych, ustalanie indywidualnych cen dla różnych klientów. To rozbudowany system korzystający z różnych baz danych.
B2C – służący do obsługi większej liczby klientów detalicznych (B2C – business to consumer). Transakcje mają tutaj charakter okazjonalny, za to płatności dokonuje się najczęściej w dniu dostawy lub zakupu. Pozwala na obsługę rozbudowanej grupy docelowej, umożliwiając m.in. tworzenie programów lojalnościowych.
SFA – mobilna aplikacja dla działu handlowego. Ułatwia i usprawnia pracę handlowców, umożliwiając m.in. planowanie zadań, kontrolę nad realizacją celów, dostęp do dziennych raportów aktywności, tworzenie zamówień podczas spotkania, czy ustalanie ceny indywidualnej na dany artykuł.
Wdrożenia OMNIcommerce w wersji B2B oraz B2C realizowane są wspólną bazą danych, jednak każda z platform może mieć zupełnie inny layout i/lub zostać rebrandowana pod inny podmiot. Każdorazowo to klient decyduje w jakiej formie i zakresie funkcjonalności chce udostępnić OMNIcommerce swoim klientom B2B i/lub B2C
Platforma Omnicommerce to nasze autorskie rozwiązanie. Nie korzystamy z gotowych silników, templateów czy cms’ów. Wszystkie elementy systemu są całkowicie pod naszą kontrolą. Takie podejście wielokrotnie pomogło nam uniknąć problemów na które natrafiły inne firmy budujące swoje oprogramowanie z wykorzystanie ogólnodostępnych komponentów i silników e-commerce.
Aktualna wersja Omnicommerce napisana jest w PHP 7.2, wykorzystuje silnik bazy danych MySQL lub MariaDB i wdrażany jest w oparciu o dedykowaną infrastrukturę indywidualnych dla każdego Klienta serwerów VPS.
Omnicommerce to stack aplikacji dostarczających atrakcyjny i responsywny frontend, zaawansowane rozwiązania backendowe, komponenty integracyjne jak API, aplikacje push client, oraz aplikacje mobilne dla Android.
Zaletą systemu Omnicommerce jest jego modułowa budowa. Każde wdrożenie związane jest z silnym dostosowaniem systemu do potrzeb danej organizacji. Dopiero po przygotowaniu optymalnej w danym przypadku wersji systemu odbywa się wdrożenie. Koszty wdrożenia systemu są zatem mocno zróżnicowane.
Inwestycja składa się z następujących elementów:
Obie składowe kosztu mogą zostać rozliczone jednorazowo, bądź w modelu SAAS w formie miesięcznych rat.
W takim modelu finansowania koszty całego rozwiązania mogą wahać się wokół kwoty 2000 PLN/miesięcznie.
Omnichannel to strategia, która w ostatnim czasie bije rekordy popularności w szybko rozwijającym się świecie e-commerce. To trend, który pozwala na szybkie zwiększenie sprzedaży i uzyskanie lepszych wyników. Ze względu na wielokanałowość omnichannel, możliwe jest pozyskanie nowych klientów, a także zainteresowanie stałych klientów ofertą marki. Strategia omnichannel to innowacyjne podejście do sprzedaży internetowej, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie długofalowych korzyści dla firmy. Należy wiedzieć, że głównym założeniem strategii omnichannel jest postawienie klienta w centrum uwagi firmy, tak aby pozyskiwać nowych i dbać o zaspokojenie potrzeb stałych kontrahentów.
Ze względu na masę korzyści płynących ze wdrożenia omnichannel, zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, coraz więcej osób decyduje się wykorzystać tę strategię w swojej działalności. Omnichannel to połączenie wszystkich kanałów sprzedażowych w jedną całość, aby były one w pełni przyjazne dla konsumenta. Chodzi tu o łatwy dostęp do recenzji produktów, informacji o produktach, a także o możliwość śledzenia historii zakupów oraz łatwą komunikację ze sklepem na wiele sposobów. Spójność, jaka tworzy się dzięki wielokanałowości omnichannel, sprawia, że marka może zwiększyć swoją wiarygodność w oczach klienta, a także budować zaufanie. Należy wiedzieć, że klienci często wracają w miejsca, które mają prosty system zakupowy, umożliwiający im zdobywanie informacji o produktach, historii zakupów, przesyłce i całym zakupie. Dlatego budując zaufanie, można zdobywać nowych klientów oraz przyciągać stałych nowymi ofertami.
Synchronizowanie kanałów dystrybucyjnych w ramach omnichannel pozwala na uzyskanie wielu korzyści dla przedsiębiorstwa. Ze względu na stale rozwijającą się sprzedaż internetową, konieczne jest poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą na dopasowanie oferty do wymagań i potrzeb klientów. Podstawowym założeniem omnichannel jest dostosowanie możliwej ścieżki zakupowej klienta do jego potrzeb. Dostosowanie może dotyczyć również samej oferty. Celem jest osiągnięcie poczucia klienta, że kupuje to, czego potrzebuje, robi to we właściwym momencie i w najwygodniejszej dla siebie formie. Kiedyś model wielokanałowy ograniczał się do ROPO lub reverse ROPO (Research Online, Purchase Offline). W dzisiejszych czasach klienci posiadają wiele więcej punktów styku z marką. Strategia omnichannel zakłada świadome ich wykorzystywanie w procesie zakupowym klientów. Dzięki wdrożeniu strategii omnichannel możliwe jest usprawnienie działań sprzedażowych, zwiększanie i utrzymywanie klientów, a także lepsza komunikacja i skuteczność reklamy. To wszystko sprawia, że klienci, korzystając z oferty firmy, chętniej wracają. Co ważne, omnichannel skupia się także na zapewnieniu komfortu użytkownikom mobilnym. W końcu sprzedaż coraz częściej odbywa się za pomocą smartfonów.