Wielokanałowa komunikacja z użytkownikiem na każdym etapie składania i realizacji zamówienia B2B. Zależnie od konfiguracji system może wysyłać email/sms w momencie złożenia zamówienia, przyjęcia płatności, utworzenia listu przewozowego, potwierdzenia doręczenia przesyłki.
Moduł ten służy również do obsługi akcji marketingowych – mailingowych, takich jak newsletter promocyjny. Wysyłka przygotowana jest na szablonach html zgodnych z koncepcją graficzną witryny. Może służyć do dystrybuowania zapowiedzi o nowych artykułach, wysyłki kuponów rabatowych itd.
Wysyłka tworzona jest na podstawie bazy zarejestrowanych użytkowników OMNIcommerce, oraz baz zewnętrznych, którymi system może być zasilony. System uwzględnia preferencje klienta w zakresie kontaktu i obsługę zgód, w tym zapisywanie się i rezygnację z otrzymywania powiadomień.
Zaletą modułu jest możliwość generowania graficznego newsletter’a bezpośrednio z poziomu OMNIcommerce, załączając informacje z bazy danych sklepu – takie jak zapowiedzi, nowości albo zniżkowe kody promocyjne. Linki osadzone w newsletterze prowadzą do artykułów w systemie OMNIcommerce.
Zintegrowany z rozrachunkami systemu ERP. Przesyła do wybranych kontrahentów (za pomocą email lub SMS) informacje o stanie należności / zobowiązań oraz:
Wysyłka oparta jest o szablony profilowane do kontrahenta oraz rodzaju zdarzenia. Wysyłki realizowane są automatycznie, a moduł prowadzi ich rejestr oraz przechowuje status dostarczenia.
Moduł odpowiedzialny za zarządzanie programami lojalnościowymi zarówno w handlu internetowym jak i tradycyjnym. Moduł obsługuje artykuły oraz klientów.
Moduł nalicza punkty przyporządkowane do asortymentów (ilość) lub do zamówień (wartość). Klienci Internetowi identyfikowani są automatycznie.
System umożliwia bieżący podgląd liczby uzyskanych punktów – zarówno podczas zakupów w Internecie oraz wymianę zebranych punktów na nagrody. Nagrodami mogą być artykuły z poza oferty sklepu, wybrane produkty z katalogu lub rabat wartościowy odpowiadający liczbie punktów.
Moduł odpowiedzialny jest również za:
OMNIcommerce monitoruje proces realizacji zamówienia B2B po zapisaniu go do systemu ERP. W momencie powstawania dokumentu wydania z magazynu, OMNIcommerce dzięki integracji z oprogramowaniem kurierskim:
Moduł obsługuje naliczanie ewentualnych opłat za opakowania. Moduł integrowany jest każdorazowo z wybranym systemem firmy kurierskiej. Zakres integracji uzależniony jest od możliwości systemu firmy kurierskiej.
Rozbudowany moduł służący do tworzenia ofert handlowych przez przedstawicieli handlowych.
Moduł umożliwia:
Moduł umożliwia wczytanie logo, danych adresowych i kontaktowych partnera handlowego. Oferta otrzymuje kolejny numer systemowy, zapisywana jest w bazie danych i eksportowana do pliku PDF oraz XLS.
Moduł zapewnia możliwość wysyłki oferty e-mailem:
Moduł jest użyteczną funkcją dodatkową dla OMNIcommerce, umożliwiającą bezpośrednią komunikację pomiędzy Klientem a Administratorem Zwrotów poprzez dedykowany moduł w panelu klienta B2B.
Moduł RMA bazuje na zwrocie pozycji odniesionych do dokumentu WZ (również takich, które zostały wystawione przed wdrożeniem B2B), dzięki czemu Klient może wskazać, z którego dokumentu następuje zwrot towaru. Moduł może limitować okres wstecz do jakiego można zrealizować zwrot, np. 12 miesięcy. Dodatkowo moduł zwrotu może wymagać podania numeru seryjnego urządzenia, powodu zwrotu, określenia stanu zwracanego towaru (np. rozpakowany, nienaruszony itd.). Zwroty są akceptowane przez administratora zwrotów.
Funkcjonalności:
Dodatkowe informacje:
Klient po otrzymaniu wiadomości e-mail o akceptacji zwrotu może wydrukować etykietę RMA z panelu klienta. Przejście do panelu klienta będzie możliwe bezpośrednio z otrzymanego maila lub po zalogowaniu do panelu B2B.
Moduł nie zakłada obsługi zamawiania kuriera, Klient będzie więc zobligowany do zamówienia kuriera na własny koszt, może jednak dodać w panelu plik listu przewozowego i/lub sam jego numer.
Moduł umożliwia komunikację z dostawcami, a do jego podstawowych funkcjonalności należą:
Moduł umożliwiający rejestrację produktu oraz zgłoszenia przez klienta zapotrzebowania na serwis produktu. Możliwe jest wprowadzenie odrębnych procedur dla zgłoszeń w okresie gwarancyjnym oraz zgłoszeń pogwarancyjnych.
Przykładowe funkcjonalności:
Moduł umożliwia elastyczną konfigurację minimum logistycznego transportu indywidualnie dla każdego klienta oraz produktu.
Moduł umożliwiający przeniesienie całości procesu przygotowania i wysyłki produktów na dostawcę lub dostawców.
Omnicommerce to szeroki zakres możliwości dla nowoczesnych firm. Zapewniają je nie tylko standardowe funkcjonalności, ale i rozbudowane moduły dodatkowe, które pozwalają jeszcze lepiej dostosować platformę do potrzeb swojego biznesu. W jaki sposób?
W przypadku B2B ogromne znaczenie ma przede wszystkim sprawna komunikacja. Równie ważne jest efektywne monitorowanie płatności czy przebiegu dostawy, oraz funkcja konfigurowania produktów i ofert handlowych. Dlatego wybierając Omnicommerce, możesz otrzymać pakiet wyjątkowo przydatnych rozszerzeń.
Moduł komunikacyjny pozwoli Ci na wielokanałową komunikację z użytkownikami zarówno podczas składania, jak i realizacji zamówień. Umożliwia też prostą obsługę akcji mailingowych, czyli newslettera. To niezwykle praktyczna funkcja, która przydaje się np. do tworzenia informacji o nowych artykułach czy wysyłki kodów rabatowych.
Nie bez znaczenia są również moduły monitorowania. W B2B liczy się efektywne pozyskiwanie płatności od klientów, do czego posłuży Ci moduł monitorowania płatności, a także szybki proces realizacji zamówienia, co ułatwia moduł dostawy. W tym pierwszym przypadku wyślesz klientowi powiadomienie o stanie należności za pomocą emaila lub smsa. Oprócz tego możesz tworzyć przypomnienia przed terminem płatności, ponaglenia i podziękowania za opłatę.
To nie wszystko, co oferują moduły dodatkowe platformy Omnicommerce. W ramach naszego systemu skorzystasz także z modułu obsługi programu lojalnościowego, do tworzenia ofert handlowych, awizacji zwrotów, komunikowania się z dostawcami, oraz modułu serwisowego i dropshippingu.
Firmy produkcyjne mogą być zainteresowane funkcjonalnościami modułu zarządzającego Informacjami o produktach. (Product Management Information) Przemyślana i dobrze zaprojektowana automatyzacja przebiegu procesu od kosztorysowania i ofertowania, przez planowanie dostępności surowców i zasobów czy zlecenie produkcyjne, aż po organizację wysyłki i rozliczenie z klientem może przynieść ogromne oszczędności dla przedsiębiorstwa pracującego nawet na niewielką skalę.
Poznaj pełną ofertę gotowych modułów funkcjonalnych lub zleć nam opracowanie unikalnego tylko dla Ciebie.
Zobacz także: Sklep e-commerce | Omnichannel | Platforma e-commerce | Platforma B2B