Jak działa konfigurator produktów? Poznaj funkcjonalności Omnicommerce.

dodane: 13 październik
Jak działa konfigurator produktów? Poznaj funkcjonalności Omnicommerce.

E-commerce to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina, pod wieloma względami. Przedsiębiorcy wykorzystują różne sposoby na zachęcenie klientów do skorzystania z ich oferty. Wyróżnić się na tle konkurencji nie jest jednak łatwo. Wbrew pozorom niska cena jest tylko jednym z aspektów, branym pod uwagę podczas robienia zakupów. W przypadku niektórych produktów znaczenie odgrywa również możliwość dowolnej konfiguracji.

Konfigurator produktów to funkcja szyta na miarę potrzeb klientów. Nie tylko przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności Twojej oferty, ale również daje nowe możliwości sprzedaży.

Czym jest personalizacja produktów?

Personalizacja produktów, nazywana jest również kastomizacją produktu. Przy użyciu konfiguratora klient może zdecydować o końcowym wyglądzie produktu – wybierając np. różne dodatki, kolory, kształty. Co ważne – już na etapie kreowania produktu klient poznaje cenę końcową, która jest obliczona na podstawie zespołu cech, dostępnych w konfiguratorze. Klient, który ma wpływ na wygląd końcowy produktu, może dostosować go do własnych wymagań oraz upodobań.

Wiele osób mylnie kojarzy konfigurator produktu wyłącznie z firmami produkcyjnymi. Natomiast jest to rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku innych branż np. cukierniczej. Ma zastosowanie zarówno na rynku B2B, w transakcjach dokonywanych pomiędzy przedsiębiorcami, jak i rynku B2C, czyli w relacjach pomiędzy przedsiębiorcą i klientem.

Zalety konfiguratora produktów

Konfigurator produktów to zaawansowane narzędzie, które samo w sobie jest niezwykle funkcjonalne, charakteryzuje je możliwość:

  • spersonalizowania produktu, zgodnie z własnymi oczekiwaniami,
  • obejrzenia produktu przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, dzięki wizualizacji produktu,
  • bieżącego poznawania końcowej ceny produktu, która aktualizuje się wraz z kolejnymi wprowadzanymi zmianami,
  • kontrolowania efektów tworzonego produktu, ponieważ klient na bieżąco widzi wprowadzane zmiany.

Dzięki personalizacji produktów:

  • uatrakcyjnisz swoją ofertę, zyskasz klientów ceniących sobie indywidualizm oraz nieszablonowość,
  • zbudujesz nowy kanał sprzedaży, co więcej – konfiguracja produktów to narzędzie wciąż rzadko wykorzystywane przez przedsiębiorców, dlatego Twoja oferta wyróżni się na rynku,
  • zbudujesz stabilną i silną markę, opartą na fundamentach nowoczesnych rozwiązań,
  • umożliwisz klientom tworzenie produktów zgodne z ich potrzebami, stworzysz stabilną bazę klientów oraz zwiększysz sprzedaż.

Czy powinieneś rozważyć wdrożenie konfiguratora produktów?

Prowadzisz sklep internetowy e-commerce? Poszukujesz sposobów na poszerzenie oferty, a w efekcie zwiększenie sprzedaży? Nad wprowadzeniem personalizacji produktów powinieneś zastanowić się, jeśli:

  • posiadasz w swojej ofercie prezenty okolicznościowe, jak np. czekolady czy kwiaty. Obecnie wiele osób ceni sobie możliwość personalizacji prezentu, dzięki czemu staje się on jeszcze bardziej osobisty, a bukiet przestaje być zwykłym, klasycznym upominkiem,
  • Twoja grupa docelowa to odbiorcy ceniący przede wszystkim indywidualizm oraz oryginalność, lubiący wyróżniać się z tłumu nieszablonowym strojem np. koszulką z wybranym nadrukiem,
  • sprzedajesz drogie produkty, wysokiej jakości, czyli produkty premium. Z pewnością zauważyłeś, że Twój klient płacąc wysokie ceny oczekuje w zamian profesjonalnej obsługi oraz dodatkowego akcentu, dzięki któremu poczuje, że jest traktowany w specjalny, indywidualny sposób,
  • chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, oferując swoim klientom o wiele więcej, niż tylko sprzedaż produktów.

Koszt wdrożenia konfiguratora

Ceny za wdrożenie konfiguratora są bardzo zróżnicowane i w głównej mierze zależą od stopnia trudności wdrożenia, na które wpływa m.in. ilość opcji konfiguracji czy zakres rozbudowania procesu.

Oczywiście rentowności wdrożenia konfiguratora nie można określać bez przeanalizować korzyści, jakie może przynieść dla biznesu.

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter