Jak działa dropshipping?

dodane: 05 Maj
Jak działa dropshipping?

Dropshipping to model sprzedaży, w którym sprzedawca zajmuje się przede wszystkim pozyskaniem klientów, przekazując złożone przez niego zamówienie dostawcy – hurtowni, odpowiadającej za wysyłkę towaru bezpośrednio do klienta. Taka współpraca to korzyści płynące dla obu stron – sklep internetowy nie musi prowadzić magazynu, skraca się również czas dostawy do klienta. W artykule wyjaśnimy, na czym dokładnie polega dropshipping oraz dlaczego warto zainteresować się tym modelem sprzedaży.

Zasady działania dropshippingu

 Znalezienie dostawcy oraz podpisanie z nim umowy – te dwie czynności wystarczą, aby rozpocząć współpracę w modelu dropshippingowym. Oczywiście warunkiem jest także posiadanie sklepu internetowego. Po znalezieniu dostawcy należy uzgodnić z nim warunki współpracy. Warto wynegocjować jak najniższe ceny, dzięki czemu po nałożeniu marży, możliwa będzie sprzedaż produktów w atrakcyjnych cenach. Pamiętaj – Twój zarobek zależeć będzie właśnie od wynegocjowanych cen, a także ilości przeprowadzonych transakcji. Następnym krokiem w drodze do rozpoczęcia współpracy z dostawcą jest podpisanie umowy. Dokładnie przeanalizuj postanowienia, które się w niej znajdują. Zwróć szczególną uwagę na procedurę zwrotów oraz reklamacji, zasady realizacji zamówienia. Po zawarciu umowy wystarczy połączyć sklep internetowy z hurtownią.

Jakie są zadania sklepu internetowego?

W przypadku klasycznego modelu sprzedaży przed właścicielem sklepu internetowego stoi wiele wyzwań. Musi m.in. znaleźć miejsce magazynowania produktów oraz zadbać o sprawną realizację zamówienia – aż do momentu wysyłki do klienta. W przypadku dropshippingu zadania sklepu internetowego są mocno ograniczone. Możliwe jest skupienie uwagi na promocji, marketingu oraz pozyskaniu klientów. Oczywiście to nie jedyne zadania. Sklep internetowy odpowiada także za obsługę klienta oraz wystawienie paragonu bądź faktury, realizację zwrotów i reklamacji.

Największe zalety dropshippingu dla sklepu internetowego to:

  • brak konieczności inwestowania w produkty (zamrażania w ten sposób gotówki),
  • skrócenie czasu dostawy produktów do klienta, przeniesienie obowiązków związanych z realizacją zamówienia na dostawcę,
  • ograniczenie kosztów magazynowania – sklep internetowy nie dysponuje produktami, pozostają one w hurtowni, która odpowiada za ich dostarczenie do klienta.

Dropshipping posiada także pewne wady. Przede wszystkim właściciel sklepu internetowego uzależniony jest od oferty wybranej hurtowni. Nie ma także żadnego wpływu na proces realizacji zamówienia, ponieważ obowiązki te przejmuje hurtownia.

Czym różni się dropshipping i prowizja od sprzedaży?

Zarówno dropshipping, jak i prowizja od sprzedaży to modele współpracy z hurtowniami. W pierwszym przypadku zadaniem właściciela sklepu internetowego jest wynegocjowanie jak najkorzystniejszych warunków współpracy oraz cen. Od tego zależeć będzie jego zarobek. Co ważne – sklep internetowy nie staje się częścią struktury hurtowni. Natomiast w przypadku prowizji od sprzedaży, handlowiec po prostu pracuje dla hurtowni, a ceny ustala hurtownia. Zarobek stanowi określony procent obrotu.

Dla kogo dropshipping?

Dropshipping to wiele możliwości zarówno dla osób, które już posiadają sklepy internetowe, jak i dla początkujących, szukających pomysłu na swój sklep internetowy. Zarobki osiągane w ramach współpracy mogą stanowić dodatkowe źródło dochodu, a praca może być wykonywana w dowolnym momencie i miejscu. Sukces w dużej mierze zależy od zaangażowania w prowadzone działania oraz marketingu. Dropshipping to także świetny sposób na sprawdzenie, czy wybrany asortyment będzie dobrze sprzedawał się w sklepie. Jeśli prowadzisz już sprzedaż internetową, możesz poszerzyć swój asortyment, bez konieczności szukania dodatkowego miejsca do magazynowania.

Chcesz otworzyć swój pierwszy sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Planujesz rozszerzenie posiadanego asortymentu, aby urozmaicić swoją ofertę? Dropshipping może okazać się najlepszą alternatywą dla zakupu i magazynowania produktów.

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. E. Romera 10, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter