Funkcjonalności systemów B2B. – Jaki powinien być idealny system sprzedaży B2B?

dodane: 04 sierpień
Funkcjonalności systemów B2B. – Jaki powinien być idealny system sprzedaży B2B?

Ogólna charakterystyka i przegląd funkcjonalności systemów sprzedaży B2B

Dzisiaj, systemy sprzedaży to nie tylko sklepy internetowe, ale również zaawansowane platformy internetowe przeznaczone do świadczenia usług w kanałach B2B i B2C. To efektywne kanały komunikacji do utrzymania relacji z klientem oraz rozwiązania obsługujące transakcje i procesy handlowe.

System sprzedaży B2B przynosi wiele korzyści dla przedsiębiorcy. Pozwala na redukcję kosztów związanych ze sprzedażą, poprawę komunikacji z klientem i tym samym zwiększa zadowolenie oraz komfort klienta, a także usprawnia procesy sprzedaży.

Systemy B2B dedykowane są w szczególności hurtownikom, dystrybutorom, producentom oraz pośrednikom handlowym. Platforma usprawnia komunikację na wszystkich etapach procesu sprzedaży oraz obsługi posprzedażowej, umożliwia daleko idącą modyfikację i personalizację procesów w relacji sprzedający-kupujący. Klienci uzyskują w nich możliwość bezpośredniej komunikacji ze swoimi opiekunami handlowymi, mogą tu składać zamówienia czy wymieniać się dokumentami elektronicznymi.

Platformy e-commerce dają również możliwość uporządkowania i tym samym optymalizacji procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta, pozwalają na uproszczenie i zautomatyzowanie drogi obsługi zamówień do kilku intuicyjnych kroków. System sprzedażowy B2B pozwala na szybką i sprawną obsługę wszystkich etapów transakcji handlowych, zapewnia obsługę przyjmowania zamówień bezpośrednio z platformy B2B. Klient w łatwy sposób może tu znaleźć produkty, które go interesują oraz dokonać zakupu i płatności z poziomu dedykowanego panelu. W razie potrzeby może zarządzać zwrotami, reklamacjami i mieć wgląd w historię swoich rozliczeń.

System sprzedaży Omnicommerce

Spośród wielu rozwiązań dostępnych na rynku, na uwagę zasługuje nasz autorski system B2B Omnicommerce. Rozwiązanie rozwijane przez naszą firmę nieprzerwanie od ponad 15 lat znalazło kilkadziesiąt zastosowań zarówno w kanale B2B, jak i B2C, w przedsiębiorstwach handlowych i usługowych oraz w wersji dostosowanej do firm produkcyjnych. Właśnie w firmach produkcyjnych, dzięki dużej elastyczności, możliwe staje się zintegrowanie i dostosowanie rozwiązania do procesów personalizacji produktów, czy automatyzacja procesów związanych z produkcją na zamówienie. W efekcie nasze rozwiązanie pomaga firmom skoncentrować się na potrzebach ich klientów.

Nasza platforma sprzedażowa B2B oparta została na autorskim silniku do obsługi zamówień, dzięki czemu daje szerokie możliwości adaptacji do potrzeb i wymogów (również na dalszym etapie użytkowania). Rozwiązanie pozwala na indywidualne traktowanie odbiorców (grupy czy nawet każdego z osobna). Możliwy jest indywidualny dobór produktów i cen do odbiorcy lub grupy odbiorców oraz indywidualne ustalanie i przypisanie kredytów kupieckich, progów rabatowych, targetów okresowych czy zasad promocji.

System może funkcjonować niezależnie lub w powiązaniu ze środowiskiem informatycznym występującym w danym przedsiębiorstwem. Najczęściej jednak platforma podlega ścisłej integracji z systemem klasy ERP, stanowiąc platformę transakcyjną i nowoczesny front-end internetowy do wsparcia relacji z odbiorcami.

 

Na co zwrócić uwagę wybierając system B2B

Ułatwienie dostępu do aktualnych informacji, czytelna wyszukiwarka produktów, przejrzysty katalog, rozbudowany oraz intuicyjny system zamawiania produktów to najważniejsze cechy systemów.

Niezależnie od zastosowania i branży, przy wyborze platformy należy zwrócić uwagę na następujące parametry:

 

 

Nowoczesny back-end, dopasowane do procesów, potrzeb i branży

W naszym oprogramowaniu stawiamy przede wszystkim na elastyczność. Dzięki temu nasze rozwiązanie sprawdza się w wielu branżach i przedsiębiorstwach o różnym charakterze działalności i różnych procesach sprzedażowych. Platforma sprzedażowa Omnicommecrce to około 20 łatwo adoptowalnych modułów. Dzięki dokładnej analizie potrzeb i adaptacji możliwe staje się satysfakcjonujące dla klienta i jego otoczenia dopasowanie. Nasze oprogramowanie staje się narzędziem w 100% kompatybilnym z procesami oraz modelem biznesowym naszych klientów.

 

Efektywność pracy – obsługa dużej ilości produktów i automatyzacja operacji

Niezaprzeczalnie warto wybrać taką platformę, która efektywnie pozwoli przedstawić w swojej ofercie dużą ilość produktów. Nasza autorska platforma podoła nawet najbardziej wymagającym wyzwaniom.

Ułatwienie wymiany informacji, czytelna wyszukiwarka produktów, przejrzysty katalog, rozbudowany oraz intuicyjny system zamawiania produktów to najważniejsze cechy naszych systemów.

Interfejs użytkownika systemu może być mniej lub bardziej rozbudowany (w zależności od wybranej opcji). Wśród cenionych przez klientów funkcji należy wyróżnić: możliwość nadawania produktom własnych nazw, możliwość tworzenia wzorcowych koszyków ale również możliwość generowania i pobierania w formie elektronicznej dokumentów przyjęcia zewnętrznego czy po prostu wygodna możliwość sprawdzenia statusu zamówienia lub części zamówienia.

W Omnicommerce wyszukiwarka produktów może być dostosowana do specyfiki wyszukiwania informacji klientów. Warto rozważyć tu możliwość wyszukiwania po kodach kreskowych, atrybutach, częściach nazw, producentach.

 

Personalizacja oferty i cen dla grup odbiorców

Zwykłe sklepy internetowe posiadają uproszczony moduł cen oraz promocji, natomiast rozbudowane systemy B2B umożliwiają zarządzanie zaawansowanymi cennikami oraz grupami klientów m.in. poprzez przyznawanie indywidualnym klientom zniżek, a także dodatkowych rabatów na wybrane zamówienia. Stosowane są zróżnicowane grupy cenowe.

Nasze rozwiązanie pozwala na indywidualne traktowanie odbiorców oraz personalizację oferty produktowej, cen, zasad promocji do odbiorcy lub grupy.

 

Doświadczenia klienta oraz efektywna obsługa

OMNIcommerce to przejrzysta platforma, efektywnie wspierająca aktywność klienta dzięki zaawansowanemu profilowaniu prezentowanej oferty. Oprócz mechanizmów związanych ze śledzeniem wybranych produktów i kategorii produktów wskazanych przez klienta, platforma będzie prezentowała również inne kluczowe elementy oferty. Przede wszystkim siły sprzedaży znajda w platformie wiele ciekawych narzędzi, które umożliwią im między innymi na monitorowanie zachowania klientów na stronie i poszukiwanie źródeł wzrostów sprzedaży. Dzięki naszej platformie współpraca i komunikacja handlowców z klientami staje się łatwiejsza ale i bardziej efektywna. Handlowcy mogą dynamicznie reagować na bieżące działania swoich klientów, dostosowując ofertę.

 

Możliwość ewolucji oraz gwarancja rozwoju platformy po wdrożeniu, ciągłe dostosowanie do trendów

Dzięki 5-cio letniej gwarancji zgodności technologicznej i rozwoju produktu możesz mieć pewność, że Twoja platforma będzie rozwijać się zgodnie z najnowszymi trendami. Dzięki naszemu systemowi sprzedaży B2B można skutecznie stosować strategię handlową omnichannel czy wydajnie korzystać z dobrodziejstw wynikających z modelu logistycznego sprzedaży internetowej – drop shipping. OMNIcommerce posiada liczne integracje z firmami kurierskimi, operatorami płatności on-line, porównywarkami cenowymi, platformami aukcyjnymi.

 

Nowoczesny front-end dla biznesu

Nasze rozwiązanie charakteryzuje się bogatymi możliwościami dostosowania szaty graficznej. Tutaj Ty decydujesz na czym chcesz skupić uwagę odbiorców. Jeśli chcesz skorzystać ze swojego projektu, również istnieje taka możliwość.

 

Integracje, zaawansowana analityka i raportowanie

Możliwość integracji z systemami ERP czy rozwiązaniami obsługującymi magazyn to dziś nie tylko konieczność, ale również główny element budujący przewagę konkurencyjną oraz zapewniający efektywną obsługę klienta we wszystkich kanałach (omnichannel).

Integracje znacznie ułatwiają nie tylko realizację samych zamówień ale również rozliczania i kontrolę tego, co dzieje się w magazynie w kontekście zwrotów, reklamacji czy działań serwisowych. Obsługa klienta staje się prostsza a poziom satysfakcji klienta wyższy.

System daje szerokie możliwości raportowania oraz zaawansowaną analitykę klienta, która pozwala ulepszać samą ofertę lub sposób jej prezentacji.

Przykładowe cele wdrożenia systemu sprzedaży B2B<

  • Łatwiejsze i uporządkowane dostarczanie aktualnej wiedzy na temat asortymentu.
  • Lepsza integracja z narzędziami partnerów handlowych.
  • Możliwość zawierania transakcji oraz dostęp do dokumentów handlowych, rozrachunkowych oraz ofert standardowych i specjalnych.
  • Lepsza, zautomatyzowana komunikacja pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu sprzedażowego i posprzedażowego (zmiany zamówień, statusy, wysyłki itp.).
  • Zoptymalizowanie procesu tworzenia oferty handlowej oraz zamówienia.
  • Zautomatyzowanie procesów obsługi zamówień i monitorowanie etapów ich realizacji poprzez integrację z systemem ERP.
  • Zapewnienie aktualności danych,
  • Zapewnienie wysokiej efektywności handlowej oraz zmniejszenie nakładów pracy związanych z obsługą kanału sprzedaży B2B, dzięki integracji i automatyzacji przy zachowaniu indywidualnego podejścia do kluczowych klientów.
  • Zapewnienie szybkiej komunikacji przedstawicieli handlowych z klientami.
  • Usystematyzowanie obsługi zapytań specjalnych.

Jaki powinien być idealny system sprzedaży B2B?

Wbrew pozorom nie tylko chęć zwiększenia sprzedaży jest głównym motorem wdrażania systemów sprzedażowych B2B. Chodzi tu również o zautomatyzowanie części procesów, co pozwala na ograniczenie kosztów i tym samym zwiększa efektywność działu handlowego, dlatego dobra platforma sprzedażowa B2B powinna dawać szerokie możliwości adaptacyjne do potrzeb (dzięki modułom), ułatwiać i automatyzować pracę najlepiej jak to możliwe oraz pomagać budować trwałe relacje z klientami dzięki spójnej, rzetelnej i zawsze aktualnej informacji.

Potrzeby w poszczególnych branżach będą od siebie odbiegać. Dlatego oczekiwania od narzędzia automatyzującego procesy sprzedażowe będą za każdym razem inne. My o tym wiemy, dlatego nie oferujemy wdrożenia gotowego rozwiązania a wspólnie z naszymi klientami każdorazowo rozwijamy platformę w kierunku przez nich wskazanym. Jeśli jednak oczekiwania względem systemu są umiarkowane i ustandaryzowane, możemy zaoferować wersję OMNIcommerce BOX, która umożliwia wejście do Świata profesjonalnego e-handlu przy dużym poszanowaniu budżetu wdrożeniowego.

Wybierz najbardziej odpowiedni dla siebie pakiet OMNIcommerce: Box, Standard a może Pro?

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter