Funkcjonalności B2B

Funkcjonalności B2B

Platforma e-commerce z odpowiednimi funkcjonalnościami to najlepszy sposób, aby sprostać obsłudze coraz bardziej wymagającego sektora B2B. Pozwala na znaczące poszerzenie możliwości Twojej firmy. Daje szansę na zaprojektowanie i wdrożenie elastycznych modeli organizacyjnych oraz logistycznych. Zapewnia intuicyjne, szybsze zakupy Twoim klientom, a przy tym prezentuje im pełną ofertę produktową w przystępny i atrakcyjny sposób.

Jakie funkcjonalności oferuje nasza platforma e-commerce?

Decydując się na nasz system e-commerce B2B zyskujesz dostęp do wielu niezbędnych funkcji. Możesz stworzyć i prowadzić czytelny, szczegółowy katalog produktów, który zawiera zarówno cechy, ceny, jak i opisy dotyczące danego towaru. Platforma Omnicommerce pozwala również na zarządzanie tymi produktami w strukturze hierarchicznej.

W naszym systemie nie mogło zabraknąć indeksującej wyszukiwarki produktowej, praktycznej porównywarki i procesów związanymi z automatyczną obsługą – wyborem artykułu, sprawdzaniem jego dostępności, czy składaniem zamówień bez walidacji. W Omnicommerce zadbaliśmy także o dodanie przechowalni oraz funkcji zarządzania ekspozycją towarową w określonych obszarach witryn.

W ramach naszej oferty skorzystasz też m.in. z kategorii wirtualnych, zarządzania cenami, wielojęzyczności i wielowalutowości, symbolicznych linków, prezentowania produktów powiązanych, systemu realizacji przesyłek, eksportu cen artykułów do XLS, oraz systemu profilowania użytkownika.

Unikalną funkcjonalnością platformy jest możliwość nadawania indywidualnych nazw określonym towarom przez każdego użytkownika. Znacząco ułatwia to ponowne wyszukiwania skracając niezbędny czas na dotarcie do odpowiednich elementów oferty.

Aby dodatkowo ułatwić realizację powtarzalnych zamówień Twoim klientom opracowaliśmy wzorce zakupowe, które każdy Twój klient będzie mógł skonfigurować zgodnie ze swoimi preferencjami.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat poszczególnych funkcjonalności:

Platforma B2B występuje w dwóch wariantach funkcjonalnych: standardowym [STD] oraz rozszerzonym [PRO]. Lista funkcjonalności wchodzących w skład obu wariantów wyszczególniona została poniżej.


KATALOG ARTYKUŁÓWCUSTOMPROSTDBOX

Prowadzenie katalogu produktów zawierającego cechy (np. waga, opakowanie), ceny, opisy (zastosowanie, porady). Prezentowanie zdjęć produktów, załączników w postaci plików (np. instrukcje). Zarządzanie produktami z poziomu hierarchicznej struktury drzewa cech, kategorii, wariantów.

WYSZUKIWARKACUSTOMPROSTDBOX

Wyszukiwarka produktów indeksująca nazwy, numery katalogowe, cechy*, inne dane* ustalone w trakcie wdrożenia (*wersja rozszerzona wyszukiwarki)

PORÓWNYWARKACUSTOMPROSTDBOX

Umożliwienie porównywania wybranych produktów przez użytkownika, zarówno wizualne, jak i za pomocą cech, cen itd.

OBSŁUGACUSTOMPROSTDBOX

Proces wyboru artykułu, sprawdzenia dostępności, walidacji finansowej w systemie ERP lub płatności natychmiastowej dzięki integracji z Przelewy24 oraz PayU, umożliwiająca dokonanie zakupu podczas 1 wizyty.
Możliwość składania zamówień bez walidacji płatności (kontrahenci przelewowi).
Możliwość kontroli stanu kontrahenta w ERP (czy przekroczony kredyt kupiecki, czy kontrahent zablokowany itd.).
Możliwość dodawania wielu pozycji do koszyka.

PRZECHOWALNIACUSTOMPROSTDBOX

Umożliwia tworzenie indywidualnych koszyków np. z prezentami.

ZARZĄDZANIE EKSPOZYCJĄ TOWAROWĄCUSTOMPROSTDBOX

Realizowane poprzez eksponowanie
w ustalonych obszarach witryn systemu:

  • towarów najchętniej kupowanych (topseller),
  • towarów które kupili inni,
  • towarów będących nowościami,
  • towarów znajdujących się w promocji,
  • towarów z określoną cechą.

Panel administracyjny umożliwia ręczne dodawanie pozycji do ww. kategorii, ale również posiada wbudowany moduł prowadzący statystyki dla najchętniej kupowane oraz towary które też kupili inni.

Mechanizm prezentacji produktów daje również możliwość:

  • komentowania i oceniania (w skali, lub gwiazdkami) produktów,
  • powiadamiania znajomego o znalezionym produkcie,
  • porównywania wybranych produktów z listowaniem cech (*moduł porównywarki produktów),
tworzenia zestawów z wybranych produktów (wiązania)

KATEGORIE WIRTUALNECUSTOMPROSTDBOX

OMNIcommerce B2B umożliwia zakładanie wirtualnych kategorii, nie związanych ze strukturą informacyjną w kartotekach systemu ERP. Kategorie te mogą służyć promowaniu kolekcji produktowych i zawierać wybrane produkty z kategorii liniowych – tych wynikających z ogólnie przyjętego podziału asortymentów.

WIELOJĘZYCZNOŚĆ I WIELOWALUTOWOŚĆCUSTOMPROSTDBOX

Platforma B2B obsługuje wiele języków oraz walut. Dostępność asortymentu lub ceny mogą być zależne od lokalizacji językowej. Ceny mogą być przeliczane w oparciu o tabelę kursów z ERP.

ZARZĄDZANIE CENAMICUSTOMPROSTDBOX

Pobieranie cen z systemu ERP (ceny grupowe, ceny indywidualne) z możliwością dalszej obróbki mechanizmami OMNIcommerce B2B (grupy cenowe, ceny indywidualne, rabat liniowy).

PROMOCJECUSTOMPROSTDBOX

OMNIcommerce B2B posiada mechanizm tworzenia i monitorowania promocji. Za jego pomocą, można w kilku krokach utworzyć promocję:

  • na wybrany artykuł, na określoną kategorię lub cechę artykułów
  • dla wybranych kontrahentów, dla grupy lub dla wszystkich
  • obowiązującą w określonym czasie lub [PRO] do osiągnięcia wskazanego poziomu ilościowego produktu lub sprzedania w promocji określonej wartości produktów,
  • mechanizm naliczania ceny w promocji, poprzez ustalenie rabatu/narzutu,
  • oraz monitorować promocję zliczając obroty z tytułu zamówień na artykuły objęte promocją.
Prezentowanie ‘starej ceny’ jako przekreślonej, możliwość informowania o liczbie dni do końca promocji, możliwość włączenia happy hour, powodująca dalszą, dodatkową zmianę ceny np. na 3 godziny według ustalonego harmonogramu.
Bieżący podgląd na zamówienia zawierające pozycje z promocji, generowanie danych do zestawień o czasie do pierwszej sprzedaży, do wyczerpania puli produktów z promocji.

PRODUKTY POWIĄZANECUSTOMPROSTDBOX

OMNIcommerce B2B wyposażony jest w mechanizm oferowania produktów wiązanych. System B2B prowadzi tabelę powiązań z informacją o relacji pomiędzy asortymentami i prezentuje tą informację użytkownikowi.

ZAMIENNIKI/TABELA KOMPATYBILNOŚCICUSTOMPROSTDBOX

OMNIcommerce B2B może pobierać z systemu ERP informację o zamiennikach oraz tabelę kompatybilności z innymi produktami. Informacje te mogą być prezentowane w szczegółach wyrobu oraz w wyszukiwarce (szukaj pośród zamienników).

LINKI SYMBOLICZNECUSTOMPROSTDBOX

Dzięki zastosowaniu mechanizmu mapowania nazw asortymentu oraz nazw kategorii, administrator ma możliwość zmienić ww. daną na nową bez utraty pracy poświęconej pozycjonowaniu natywnemu wybranego hasła linkującego bezpośrednio do produktu. System B2B pamięta wstecz wszystkie zmiany, dzięki czemu bez względu na zmiany po stronie systemu ERP (np. ujednolicanie nazewnictwa lub porządkowanie kartotek).

SPRZEDAŻ ŁĄCZONACUSTOMPROSTDBOX

Po wybraniu artykułu system B2B może:

  • zaproponować artykuł powiązany,
  • zaproponować sprzedaż wiązana w nowej cenie wynikającej z dodania cen jednostkowych pomniejszonych o np. rabat (pakiet).

REGUŁY BIZNESOWECUSTOMPROSTDBOX

Po wybraniu artykułu system B2B może:

  • zastosować ilość wynikającą z parametru logistycznego (np. pełne opakowanie / warstwa / paleta) – konfigurowalne na poziomie artykułu lub artykułu oraz klienta,
  • zastosować ograniczenie zamawianej ilości,
  • wyświetlić informacje o przewidywanym czasie dostępności artykułu.

SYSTEM PROFILOWANIA UŻYTKOWNIKA: STREFA KLIENTACUSTOMPROSTDBOX

Zapamiętująca:

  • preferencje Klienta w zakresie wyświetlania (np. liczba wierszy, duże/małe ikony),
  • dane profilowe jak adres, adres dostawy, dane finansowe jak paragon lub faktura,
  • zamówienia historyczne kontrahenta oraz informacje o sposobie dostawy, numerze listu przewozowego,
  • monitorowanie i powiadamianie o zmianie danych obserwowanych produktów (mechanizm czujek na cenę, dostępność, promocję),
  • asortyment dodany do przechowalni.

TRANSPORT I KOSZTY PRZESYŁKICUSTOMPROSTDBOX

System umożliwia realizację przesyłek za pomocą firm kurierskich oraz poczty, za pobraniem oraz przesyłek opłaconych. OMNIcommerce B2B umożliwia skonfigurowanie wartości zamówienia, od którego np. koszt przesyłki pokrywa sprzedający lub koszt przesyłki jest zmniejszany itd. Transport doliczany jest do zamówienia i razem z nim wprowadzany do ERP.

INTEGRACJA Z SYSTEMEM ERPCUSTOMPROSTDBOX

Poprzez odczyt Informacji o produktach, podziału kategorii, opisów, zdjęć, Informacji o statusie zamówienia B2B, wydaniu z magazynu, wysyłce. Zapis do systemu ERP zamówienia, sprawdzenie jego korekty (modyfikacji wykonanej przez operatora), dodaniu kontrahenta.

W przypadku braku połączenia z bazą ERP, platforma B2B pracuje w trybie offline, zachowując pełną funkcjonalność. W momencie wznowienia połączenia następuje przepisanie zamówień, dodanie kontrahentów itd. Integrator umożliwia ustawienie dowolnej częstotliwości dla poszczególnych operacji – ma to na celu zmniejszenie obciążenia serwera ERP oraz www, a także ilości przesyłanych danych. Stany magazynowe oraz stan promocji aktualizowany jest przy każdym zalogowaniu lub utworzeniu sesji przez użytkownika.

IMPORT / EXPORT CEN CUSTOMPROSTDBOX

Artykułów do XLS. Umożliwia generowanie formatowanego cennika XLS oraz grupową obróbkę danych, niezależnie od cen w systemie ERP.

EXPORT CEN CUSTOMPROSTDBOX

Za pomocą mechanizmu eksportu tworzącego sformatowany plik XLS – będący katalogiem z linkami hypertextowymi, zdjęciami itd.

Zobacz także: B2B sklep internetowy | Omnichannel | Platforma e-commerce | Platforma B2B

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter