Digitalizacja procesów zakupowych sposobem na oszczędności w organizacji

dodane: 11 grudzień
Digitalizacja procesów zakupowych sposobem na oszczędności w organizacji

Platformy e-commerce cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Zarówno klienci instytucjonalni, jak i indywidualni doceniają zalety zakupów w Internecie – oszczędność czasu, szybkość, dostęp do szerokiego asortymentu i atrakcyjne ceny to coś, co skutecznie przyciąga.

Sprzedaż internetowa to nie tylko korzyści dla klientów, ale również samych sprzedawców. Dzięki pozyskaniu i analizie danych dotyczących klientów dokonujących zakupów możliwe jest dostosowanie oferty do trendów panujących na rynku, a także dotarcie do szerszego grona klientów. Wykorzystanie nowych technologii pomoże w usprawnieniu pracy handlowców oraz innych pracowników, zaangażowanych w realizację procesu sprzedaży. alety handlu elektronicznego są ogromne!

Platforma e-commerce – oszczędności na wielu płaszczyznach

Platforma e-commerce jest zaawansowanym narzędziem, automatyzującym większość etapów procesu sprzedaży. W efekcie wdrożenia redukowane są koszty oraz osiągane większe zyski. Przede wszystkim możliwe jest odciążenie pracowników oraz zmniejszenie liczby zatrudnionych osób, ponieważ niektóre czynności realizowane są w sposób automatyczny, bez udziału człowieka. Zmniejszone jest również ryzyko popełnienia błędów, które stanowią poważny problem szczególnie w sytuacji, gdy realizowane są duże zamówienia a kontrahentowi zależy na jak najszybszym otrzymaniu produktów. Pomyłki mogą pojawić się m.in. podczas składania telefonicznego zamówienia. Platforma e-commerce jest rozwiązaniem tego problemu – klient sam zamawia produkty, dodając je do koszyka w wybranej ilości, dzięki temu proces zakupowy przebiega szybko i pomyślnie dla obu stron.

Platforma dla handlowców – usprawnienie procesów zakupowych

Sklep B2B to również oszczędność czasu pracowników działu handlowego, a w zasadzie zmiana zakresu ich obowiązków. W końcu nie muszą już jeździć do klientów, aby przedstawiać oferty. Wystarczy, że klient zaloguje się na stronie i zyskuje dostęp do produktów oraz zawsze aktualnych, indywidualnych cen. Handlowcy mogą skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz bardziej wsłuchać w oczekiwania obecnych klientów co do oferty czy sposobu realizacji zamówienia. Handel elektroniczny jest przełamaniem bariery geograficznej, a wygodny i dostosowany do potrzeb danej branży czy rynku proces zakupowy pozwala dotrzeć z ofertą w każde wybrane miejsce. Zupełnie inaczej jest w przypadku sklepów stacjonarnych, w których zakupy najczęściej realizują mieszkańcy okolicznych miast czy wsi, przez co rozwój handlu może spotykać się z ograniczeniami dla rozwoju przedsiębiorstwa.

Platforma e-commerce – korzyści dla klientów

Handel elektroniczny jest atrakcyjnym kanałem sprzedaży z punktu widzenia obu stron transakcji. Zalety handlu elektronicznego mogą być naprawdę ogromne. To przede wszystkim:

  • stały dostęp do oferty, która jest zawsze „pod ręką”;
  • możliwość dokonywania zakupów bez konieczności fizycznej obecności w sklepie, więc tracenia czasu na dojazd, zrobienie zakupów oraz powrót do firmy;
  • możliwość dokonywania zakupów o dowolnej porze i w wybranym dniu, bez względu na to, czy sklep stacjonarny jest otwarty, czy zamknięty;
  • łatwy dostęp do informacji o produkcie oraz jego specyfikacji;
  • szybkość składania zamówienia – wystarczy parę kliknięć, aby złożyć zamówienie. Platformy e-commerce posiadają przyjazny interfejs, etapy procesu zakupowego są intuicyjne i proste w obsłudze. Dodatkowo integrację z systemami szybkiej płatności umożliwiają dokonanie niemal natychmiastowej zapłaty za zakupy;
  • wgląd w historię zamówień umożliwia szybką weryfikację ostatnio realizowanych zamówień, dokonanych płatności, faktur.

Sklep internetowy w wersji mobilnej

Przeglądanie stron internetowych oraz ofert sklepów internetowych na smartfonach stało się niezwykle popularne. Użytkownicy mobilni to bardzo ważna grupa klientów, do których warto dotrzeć z ofertą sklepu internetowego. Strona mobilna jest przystosowana do wyświetlania na różnych urządzeniach m.in. smartfonach, tabletach. Sklep w wersji mobilnej powinien być przejrzysty i czytelny, poprzez wykluczenie zbędnych elementów. Etapy procesu zakupowego muszą być skrócone do absolutnego minimum, aby uniknąć efektu porzuconego koszyka. System e-commerce to wiele korzyści dla sprzedawcy oraz kupującego. Zaawansowana funkcjonalność pozwala szybko oraz intuicyjnie kupować produkty oraz automatyzuje procesy związane z realizacją złożonego zamówienia. Warto zadbać, aby platforma była przyjazna dla użytkownika. Ma przyciągać, a nie odpychać. Właśnie w tym celu stosuje się digitalizacje procesów, czyli ich pełne usprawnienie i dopasowanie do potrzeb tak, aby zyskać przewagę konkurencyjną na rynku.

Czym jest digitalizacja sprzedaży?

Digitalizacja sprzedaży w obecnych warunkach powinna być ważna dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą utrzymać się na rynku. Dotychczasowe czynności – wykonywane ręcznie powinny być wykonywane przy użyciu nowoczesnych technologii, które dają możliwość ograniczenia wydatków i czasu. To jest właśnie digitalizacja procesów. Platforma dla handlowców to ogromna szansa na rozwój, co w czasach nowoczesnych technologii jest wręcz koniecznością. Wdrażając cyfrowe rozwiązania można pozyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i usprawnić wiele procesów, czyniąc je nowocześniejszymi i bardziej przyjaznymi dla klientów czy handlowców.

Digitalizacja sprzedaży w B2B – korzyści dla sprzedawcy

Zalety handlu elektronicznego przyciągają wielu klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. Wszystkie organizacje, które funkcjonują w świecie e-commerce powinny pomyśleć o digitalizacji sprzedaży w B2B, która pozwoli na kontrolę wydatków w organizacji, a także umożliwi zmniejszenie niepotrzebnych czynności i zaistniałych błędów procesowych. To również zmniejszenie ilości zduplikowanych zamówień, które trzeba weryfikować, tracąc w ten sposób czas i pieniądze. Digitalizacja procesów daje szerokie możliwości, jeśli chodzi o usprawnienie zakupów wszystkich klientów, którzy chętnie wrócą ponownie. Odpowiednio dopasowane i skrócone do absolutnego minimum etapy procesu zakupowego to szansa na rozwój i zyskanie przewagi konkurencyjnej. Warto wiedzieć, że digitalizacja procesów w firmie e-commerce to również duże bezpieczeństwo przechowywania danych, dużo łatwiejsze planowanie, a także lepsza komunikacja z klientami.

Platforma dla handlowców – szansa na zwiększenie osiągów

Platforma dla handlowców to szansa na usprawnienie procesów zakupowych wielu klientów oraz możliwość ułatwienia pracy wielu handlowcom. Tworzenie ofert handlowych będzie niezwykle szybkie i proste, bez zbędnych czynności i straty tak cennego czasu. Taka platforma da możliwość szybkiego podglądu poprzednich zamówień, cen i płatności, dzięki temu znacznie usprawni handel. Coraz więcej osób przekonuje się, że digitalizacja sprzedaży niesie za sobą potężne skutki w postaci samych pozytywnych zmian, dlatego jest tak popularna. Idąc z duchem czasu należy inwestować w nowe technologie , dzięki którym można rozwijać e-handel i całą swoją firmę, zyskując tym samym przewagę konkurencyjną. Jak wiadomo, e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie i jest przyszłością handlu!

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter