Digitalizacja procesów zakupowych sposobem na oszczędności w organizacji

dodane: 11 Grudzień
Digitalizacja procesów zakupowych sposobem na oszczędności w organizacji

Platformy e-commerce cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Zarówno klienci firmowi, jak i indywidualni doceniają zalety zakupów w Internecie – oszczędność czasu, szybkość, dostęp do szerokiego asortymentu, atrakcyjne ceny.

Sprzedaż internetowa to nie tylko korzyści dla klientów, ale również samych sprzedawców. Dzięki pozyskaniu i analizie danych dotyczących klientów dokonujących zakupów możliwe jest dostosowanie oferty do trendów panujących do rynku, a także dotarcie do szerszego grona klientów. Wykorzystanie nowych technologii pomoże w usprawnieniu pracy handlowców oraz innych pracowników, zaangażowanych w realizację procesu sprzedaży.

Platforma e-commerce – oszczędności na wielu płaszczyznach

Platforma e-commerce jest zaawansowanym narzędziem, automatyzującym większość etapów procesu sprzedaży. W efekcie redukowane są koszty oraz osiągane większe zyski. Przede wszystkim możliwe jest odciążenie pracowników oraz zmniejszenie liczby zatrudnionych, ponieważ niektóre czynności realizowane są w sposób automatyczny, bez udziału człowieka. Zmniejszone jest również ryzyko popełnienia błędów, które stanowią poważny problem szczególnie w sytuacji, gdy realizowane są duże zamówienia a kontrahentowi zależy na jak najszybszym otrzymaniu produktów. Pomyłki mogą pojawić się m.in. podczas składania telefonicznego zamówienia. Platforma e-commerce jest rozwiązaniem tego problemu – klient sam zamawia produkty, dodając je do koszyka w wybranej ilości.

Sklep B2B to również oszczędność czasu pracowników działu handlowego a w zasadzie zmiana zakresu obowiązków handlowców. W końcu nie muszą już jeździć do klientów, aby przedstawiać oferty. Wystarczy, że klient zaloguje się na stronie i zyskuje dostęp do produktów oraz cen. Handlowcy natomiast mogą skupić się na pozyskiwaniu nowych klientów oraz bardziej wsłuchać w oczekiwania obecnych klientów co do oferty czy sposobu realizacji zamówienia.

Handel elektroniczny jest przełamaniem bariery geograficznej a z ofertą można dotrzeć w każde wybrane miejsce. Zupełnie inaczej jest w przypadku sklepów stacjonarnych, w których zakupy najczęściej realizują mieszkańcy okolicznych miast oraz wsi.

Platforma e-commerce – korzyści dla klientów

Handel elektroniczny jest atrakcyjnym kanałem sprzedaży z punktu widzenia obu stron transakcji. Wśród korzyści dla klientów wyróżnić należy:

  • stały dostęp do oferty, która jest zawsze „pod ręką”;
  • możliwość dokonywania zakupów bez konieczności fizycznej obecności w sklepie, więc tracenia czasu na dojazd, zrobienie zakupów oraz powrót do firmy;
  • możliwość dokonywania zakupów o dowolnej porze i w wybranym dniu, bez względu na to, czy sklep stacjonarny jest otwarty, czy zamknięty;
  • łatwy dostęp do informacji o produkcie oraz jego specyfikacji;
  • szybkość składania zamówienia – wystarczy parę kliknięć, aby złożyć zamówienie. Platformy e-commerce posiadają przyjazny interfejs oraz są intuicyjne i proste w obsłudze. Dodatkowo integracje z systemami szybkiej płatności umożliwiają dokonanie niemal natychmiastowej zapłaty za zakupy;
  • wgląd w historię zamówień umożliwia szybką weryfikację ostatnio realizowanych zamówień, dokonanych płatności, faktur.

Sklep internetowy w wersji mobilnej

Przeglądanie stron internetowych oraz ofert sklepów internetowych na smartfonach stało się niezwykle popularne. Użytkownicy mobilni to bardzo ważna grupa klientów, do których warto dotrzeć z ofertą sklepu internetowego. Strona mobilna jest przystosowana do wyświetlania na różnych urządzeniach m.in. smartfonach, tabletach. Sklep w wersji mobilnej powinien być przejrzysty oraz czytelny, poprzez wykluczenie zbędnych elementów.

System e-commerce to wiele korzyści dla sprzedawcy oraz kupującego. Zaawansowana funkcjonalność pozwala szybko oraz intuicyjnie kupować produkty oraz automatyzuje procesy związane z realizacją złożonego zamówienia. Warto zadbać, aby platforma była przyjazna dla użytkownika.

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. E. Romera 10, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter