Co to jest Omnichannel i w jaki sposób może wspierać Twój biznes?

dodane: 09 styczeń
Co to jest Omnichannel i w jaki sposób może wspierać Twój biznes?

Omnichannel – co to jest?

W ramach omnichannel dochodzi do zintegrowania kanałów komunikacji z kanałami sprzedaży. Taka strategia pozwala prowadzić handel wielokanałowo, dzięki czemu zapewnia klientowi jeszcze lepszy dostęp do oferty.
Innowacyjną odpowiedzią na te potrzeby jest nasza platforma Omnicommerce, która pozwala wzmocnić przewagę konkurencyjną w niemal każdej branży. W efekcie sprzedaż staje się omnikanałowa, a firma sprawniej osiąga zamierzone cele.

Omnichannel – jakie są zalety tej strategii?

Omnichannel to strategia, która w ostatnim czasie bije rekordy popularności w szybko rozwijającym się świecie e-commerce. To trend, który pozwala na szybkie zwiększenie sprzedaży i uzyskanie lepszych wyników. Ze względu na wielokanałowość omnichannel, możliwe jest pozyskanie nowych klientów, a także zainteresowanie stałych klientów ofertą marki. Strategia omnichannel to innowacyjne podejście do sprzedaży internetowej, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie długofalowych korzyści dla firmy. Należy wiedzieć, że głównym założeniem strategii omnichannel jest postawienie klienta w centrum uwagi firmy, tak aby pozyskiwać nowych i dbać o zaspokojenie potrzeb stałych kontrahentów. Wszystko to z uwzględnieniem różnych nawyków i zachowań naszych klientów.

 

 

Na czym polega omnichannel?

Ze względu na masę korzyści płynących z wdrożenia omnichannel, zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, coraz więcej osób decyduje się wykorzystać tę strategię w swojej działalności. To, co omnichannel gwarantuje to połączenie wszystkich kanałów sprzedażowych w jedną całość, aby były one w pełni przyjazne dla konsumenta. Chodzi tu o to, że dzięki omnichannel mamy łatwy dostęp do recenzji produktów, informacji o produktach, a także o możliwość śledzenia historii zakupów oraz łatwą komunikację ze sklepem na wiele sposobów. Spójność, jaka tworzy się dzięki wielokanałowości omnichannel, sprawia, że marka może zwiększyć swoją wiarygodność w oczach klienta, a także budować zaufanie. Należy wiedzieć, że klienci często wracają w miejsca, które mają prosty system zakupowy, umożliwiający im zdobywanie informacji o produktach, historii zakupów, przesyłce i całym procesie. Dlatego budując zaufanie, można zdobywać nowych klientów oraz przyciągać stałych nowymi ofertami, a wszystko dzięki wielokanałowości omnichannel.

 

Omnichannel – przyszłością sprzedaży

Synchronizowanie kanałów dystrybucyjnych w ramach omnichannel pozwala na uzyskanie wielu korzyści dla przedsiębiorstwa. Ze względu na stale rozwijającą się sprzedaż internetową, konieczne jest poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą na dopasowanie oferty do wymagań i potrzeb klientów. Co to omnichannel? Podstawowym założeniem omnichannel jest dostosowanie możliwej ścieżki zakupowej klienta do jego potrzeb. Dostosowanie może dotyczyć również samej oferty. Celem omnichannel jest osiągnięcie poczucia klienta, że kupuje to, czego potrzebuje, robi to we właściwym momencie i w najwygodniejszej dla siebie formie. Kiedyś model wielokanałowy ograniczał się do ROPO lub reverse ROPO (Research Online, Purchase Offline). W dzisiejszych czasach klienci posiadają wiele więcej punktów styku z marką. Strategia omnichannel zakłada świadome ich wykorzystywanie w procesie zakupowym klientów. Dzięki wdrożeniu strategii omnichannel możliwe jest usprawnienie działań sprzedażowych, zwiększanie i utrzymywanie klientów, a także lepsza komunikacja i skuteczność reklamy. To wszystko sprawia, że klienci, korzystając z oferty firmy, chętniej wracają. Co ważne, omnichannel skupia się także na zapewnieniu komfortu użytkownikom mobilnym. W końcu sprzedaż coraz częściej odbywa się za pomocą smartfonów.

 

Omnichannel – dlaczego jest tak ważny?

Omnichannel, czyli wspomniana wielokanałowość sprzedaży, pozwala na nawiązanie dużo większej więzi klienta z daną marką. W końcu utrzymywanie kontaktu ze stałymi klientami, którzy będą często dokonywać zakupów, jest dużo łatwiejsze niż pozyskiwanie nowych klientów i przekonywanie ich do swojej oferty. Dużo większa liczba możliwości dzięki omnichannel sprawia, że klient chętniej skorzysta z oferty, w której może zakupić coś online, a zwrócić stacjonarnie. Dodatkowo większa liczba kanałów informacji buduje poczucie zaufania między sprzedającym a kupującym. Co to omnichannel? To rozwiązanie na miarę XXI wieku, o czym przekonują się firmy stale dążące do rozwoju.

 

Wady modelu omnichannel

Omnichannel wiąże się nie tylko z korzyściami dla firmy. Ma również kilka wad jak konieczność wdrożenia zmian w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa. Wymagane może być zatrudnienie specjalisty od marketingu online czy sprzedaży. Co ważne, zagrożeniem w omnichannel są również sytuacje, w których klienci sklepy stacjonarne traktują jako miejsce, w którym mogą przymierzyć produkt, dotknąć go czy zobaczyć „gołym okiem”, aby następnie zamówić oglądane rzeczy online, często taniej, szukając ich np. gdzie indziej u konkurencji.

 

Etapy wdrożenia omnichannel

  • zdefiniowanie celów;
  • poznanie klientów ich potrzeb i upodobań;
  • dopasowanie kanałów dystrybucji,
  • stworzenie oferty i strategii marketingowej;
  • poznanie ścieżki zakupowej klientów;
  • mierzenie wyników, optymalizowanie kanałów i ciągły rozwój.

 

Omnichannel – czy to się opłaca?

Omnichannel pozwala na połączenie kanałów komunikacji z kanałami sprzedaży danej firmy. Umożliwia on klientowi szerszy dostęp do oferty, co z pewnością ułatwia mu nawiązanie współpracy z konkretnym usługodawcą. Omnichannel jest rozwiązaniem niezwykle korzystnym szczególnie na rynku sprzedaży, jednak pozytywne efekty jego zastosowania możemy zaobserwować na wielu płaszczyznach branżowych. Omnichannel to strategia, która dociera zarówno do nowych klientów, jak i pozyskuje ich uwagę, ale także poszerza świadomość obecnych klientów na temat posiadanych przez firmę ofert. Marketing omnichannel stawia w centrum klienta, co pozwala na zaspokojenie jego potrzeb i oczekiwań w taki sposób, aby pozostał klientem firmy na dłużej. Wykorzystanie w swojej firmie rozwiązań omnichannel gwarantuje długofalowe korzyści dla przedsiębiorstwa oraz nadaje mu nowoczesnego charakteru. Co to omnichannel? To przyszłościowe rozwiązanie dla efektywnej sprzedaży, które pozwala klientom na uzyskanie pełnego wachlarza informacji na temat oferowanych przez firmę produktów, czy usług. Jest to strategia świadomego zarządzania licznymi punktami styku z klientem i umożliwienie dalszej konwersji zgodnie z preferencją czy nastawieniem klienta w danej chwili.

 

W jaki sposób omnichannel może wspierać Twój biznes?

Posiadanie wielu kanałów dotarcia do klientów jest dziś oczywistością. Wdrożenie świadomej strategii omnichannel zdecydowanie wprowadza wiele korzyści dla przedsiębiorstwa oraz jego klientów i tym samym umożliwia budowanie dalszej przewagi konkurencyjnej. Zapewnia ona bowiem połączenie wszystkich kanałów sprzedażowych oraz komunikacyjnych stosowanych przez firmę, w jedną spójną całość. Dzięki zastosowaniu omnichannel klient w jednym miejscu ma dostęp do wszelkich informacji na temat firmy i jej oferty, m.in. recenzji, informacji na temat produktów, historii zamówień oraz bezpośredniego kontaktu z firmą, w celu zadania pytań. Posiadanie tego typu rozwiązań w strategii sprzedaży zdecydowanie wpływa na wiarygodność oraz zaufanie budowane przez markę. Wielokanałowość ułatwia klientowi proces zakupu a raczej umożliwia przejście przez ten proces zgodnie z preferencjami klienta, co zachęca do późniejszego powrotu. Zadaniem omnichannel jest zapewnienie tego, że klient dokonuje zakupu w bezpiecznym dla siebie miejscu, w jak najwygodniejszej dla niego formie oraz czasie. Wielokanałowość może zatem stymulować zarówno wzrost wolumenu jednorazowych zakupów jak i pozytywnie wpłynąć na chęć ich powtarzania. Lojalność klientów budowana jest dzięki bieżąco przekazywanym informacjom o aktualnych ofertach, dopasowywanych do ich indywidualnych potrzeb. Kanał omnichannel to zdecydowanie przyszłość sprzedaży. Daje klientowi możliwość dostępu do wszelkich informacji na temat firmy, które wpływają na jego wygodę zakupów oraz nie wymagają dodatkowego nakładu czasu na pozyskiwanie informacji. Po doskonałe rozwiązania omnichannel dla swojej firmy zapraszamy do OMNIcommerce, gdzie z chęcią odpowiemy na wszelkie pytania i pomożemy we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwie.

 

Najczęściej zadawane pytania

 

W jaki sposób omnichannel odpowiada na potrzeby klientów?

System OMNIcommerce daje możliwość sprzedaży oraz komunikacji w wielu kanałach – zarówno online, jak i offline. Klienci mają możliwość zakupienia produktu za pomocą naszego systemu, a następnie odebrania zakupu stacjonarnie w dowolnym czasie. Metoda click and collect jest coraz częściej wybierana przez kupujących, jednak sprawdza się również w przypadku sklepów. Bowiem klient, odbierając opłacony produkt, może zapoznać się również z pozostałą częścią oferty i zdecydować się na dodatkowy zakup. Decydując się na sprzedaż omnichannel z wykorzystaniem naszego systemu, masz możliwość zbudowania relacji z klientem, pozwalając mu na zachowanie historii zakupów.

 

Czy omnichannel przyczyni się do poprawy procesu sprzedaży?

W omnichannel można nie tylko zadbać o relację z klientem, ale także zapewnić mu sprawny proces realizacji zamówień. Za sprawą naszego systemu OMNIcommerce, wykorzystującego omnichannel unikniesz sytuacji, w której sprzedasz produkt online, który kilka minut wcześniej został zakupiony w Twoim sklepie stacjonarnym. Synchronizacja magazynu, dzięki omnichannel zarówno dla kanału online, jak i offline nie tylko pozwala klientowi na sprawdzenie dostępności produktów w czasie rzeczywistym, ale także przyczynia się do usprawnienia funkcjonowania sklepu internetowego z oddziałami stacjonarnymi i na odwrót.

 

Dlaczego warto postawić na sprzedaż omnichannel?

Sprzedaż omnichannel za pomocą naszego systemu OMNIcommerce to niemałe udogodnienie zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i samego klienta. Niezależnie od tego, czy jest nim klient indywidualny, czy biznesowy. Przede wszystkim systemy pozwolą na stworzenie zintegrowanej oferty, dzięki czemu klient chętniej będzie odwiedzał Twój sklep, biorąc pod uwagę, że w sklepie stacjonarnym oraz internetowym czekają na niego te same atrakcyjne ceny, możliwość wykorzystania posiadanego kodu rabatowego. Dzięki systemowi OMNIcommerce i związanymi z nim udogodnieniami omnichannel zadbasz nie tylko o przyszłość firmy, ale i dobre stosunki z klientami.

 

Czy platforma OMNIcommerce może zostać podana personalizacji ze strony przedsiębiorstwa?

Decydując się na system OMNIcommerce niezależnie od tego, czy zależy Ci na platformie, która usprawni działania B2B czy B2C, możesz mieć pewność, że zostanie on dopasowany do indywidualnych potrzeb Twojego przedsiębiorstwa, a przede wszystkim klientów. Pomimo wspólnej bazy danych platforma w systemie OMNIcommerce może zostać poddana procesowi personalizacji. Oznacza to, że możesz zmienić jej wygląd lub przeprowadzić rebranding w zależności od aktualnych potrzeb czy przeprowadzonych obserwacji, mających na celu analizę zachowań klienta na stronie. Dzięki temu wdrożenie omnichannel będzie wiązało się z wieloma korzyściami dla firmy.

Zobacz także: Sklep e-commerce | Platforma e-commerce | Platforma B2B

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. L. Kondratowicza 37, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter