Platforma B2B to szereg różnorodnych funkcjonalności, modułów dodatkowych, integracje np. z firmowym systemem ERP. Rozwiązania klasy B2B funkcjonują na rynku już od wielu lat. Co więcej, są coraz bardziej zaawansowane i dopasowane do potrzeb firm. Umożliwiają szybkie oraz intuicyjne zamawianie towarów. Jak wybrać platformę B2B? Na co zwrócić uwagę? Przygotowaliśmy krótki poradnik, w którym wyjaśniamy, jaki wpływ ma dobór platformy B2B na usprawnienie procesów biznesowych.
Różnice pomiędzy B2B a sklepem internetowym B2C
B2B to określenie relacji pomiędzy firmami. Natomiast B2C to handel detaliczny, realizowany na rzecz klientów prywatnych. Różnice pomiędzy rodzajami sprzedaży są zasadnicze. Najbardziej widoczne są na przykładzie zamówień. Klienci biznesowi najczęściej składają duże zamówienia. Natomiast w przypadków zakupów B2C klienci dokonują zazwyczaj mniejszych zakupów, czasem obejmujących nawet pojedyncze rzeczy.
Klienci biznesowi są zamkniętą grupą odbiorców. Z tego względu, w przeciwieństwie do zamówień klientów indywidualnych, oferty i ceny dla poszczególnych firm mogą znacznie różnić się między sobą, zależeć m.in. od wielkości zamówienia czy też wcześniejszych ustaleń pomiędzy firmami.
Ze względu na różnice pomiędzy zamówieniami, podczas wdrażania systemu B2B warto zadbać o funkcjonalności, które ułatwią klientom biznesowym składanie zamówień. Najlepszym przykładem jest możliwość edytowania zamówień. Należy mieć na względzie, że klient biznesowy najczęściej wybiera te same lub podobne produkty. Możliwość edytowania poprzedniego zamówienia znacznie ułatwi proces jego składania, ponieważ nie trzeba będzie za każdym razem odnajdować i dodawać do koszyka te same produkty. Jakie jeszcze funkcjonalności powinna posiadać platforma B2B? Co daje integracja z firmowym systemem ERP?
Funkcjonalności platformy B2B
Na rynku znaleźć można różnorodne oferty wdrożenia platform B2B, które różnią się między sobą przede wszystkim funkcjonalnością oraz stopniem zaawansowania rozwiązania. Należy pamiętać o tym, że platforma B2B powinna umożliwiać szybko i w sposób intuicyjny składać zamówienia klientom biznesowym.
Funkcjonalności, które docenią Twoi klienci biznesowi to m.in.:
Integracja z systemem ERP
Niektóre platformy B2B posiadają integracje z systemami ERP wiodących producentów. Dzięki integracji możliwe jest zapewnienie płynności przebiegu realizacji zlecenia oraz zoptymalizowanie procesów biznesowych. Co więcej, takie rozwiązanie minimalizuje ryzyko popełnienia błędów podczas realizacji przez pracowników zamówienia. Szybsze wykonywanie i wysyłanie zamówień jest także korzystne dla klientów, którzy w niedługim czasie otrzymują produkty.
Rozwiązanie dopasowane do potrzeb firmy
Dedykowane platformy B2B, w przeciwieństwie do gotowych rozwiązań IT, dzięki dokonaniu analizy przedwdrożeniowej oraz adaptacji oprogramowania, są narzędziem idealnie dopasowanym do potrzeb firmy. Różnorodność modułów dodatkowych pozwala na wsparcie działalności firmy na wielu płaszczyznach.
Gwarancja rozwoju platformy
Branża B2B dynamicznie się zmienia. Dzięki gwarancji stałego rozwoju zyskujesz pewność, że przez określony czas zaimplementowane funkcjonalności będą aktualizowane.
Nowoczesny front-end biznesu
Atrakcyjność wizualna platformy jest jednym z czynników sprawiających, że klienci traktują właściciela platformy jako profesjonalnego partnera biznesowego. Przejrzysty front-end oraz możliwość zarządzania kontentem, pozwala na zwrócenie uwagi odbiorcy na wybrane elementy.
Wybór platformy B2B to poważna decyzja, która może mieć wpływ nawet na powodzenie biznesu. To wizytówka firmy, a zaawansowana funkcjonalność, integracje i moduły dodatkowe pozwalają na sprawniejsze realizowanie zamówienia oraz wyeliminowanie błędów.