E-commerce to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina, pod wieloma względami. Przedsiębiorcy wykorzystują różne sposoby na zachęcenie klientów do skorzystania z ich oferty. Wyróżnić się na tle konkurencji nie jest jednak łatwo. Wbrew pozorom niska cena jest tylko jednym z aspektów, branym pod uwagę podczas robienia zakupów. W przypadku niektórych produktów znaczenie odgrywa również możliwość dowolnej konfiguracji.
Konfigurator produktów to funkcja szyta na miarę potrzeb klientów. Nie tylko przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności Twojej oferty, ale również daje nowe możliwości sprzedaży.
Czym jest personalizacja produktów?
Personalizacja produktów, nazywana jest również kastomizacją produktu. Przy użyciu konfiguratora klient może zdecydować o końcowym wyglądzie produktu – wybierając np. różne dodatki, kolory, kształty. Co ważne – już na etapie kreowania produktu klient poznaje cenę końcową, która jest obliczona na podstawie zespołu cech, dostępnych w konfiguratorze. Klient, który ma wpływ na wygląd końcowy produktu, może dostosować go do własnych wymagań oraz upodobań.
Wiele osób mylnie kojarzy konfigurator produktu wyłącznie z firmami produkcyjnymi. Natomiast jest to rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku innych branż np. cukierniczej. Ma zastosowanie zarówno na rynku B2B, w transakcjach dokonywanych pomiędzy przedsiębiorcami, jak i rynku B2C, czyli w relacjach pomiędzy przedsiębiorcą i klientem.
Zalety konfiguratora produktów
Konfigurator produktów to zaawansowane narzędzie, które samo w sobie jest niezwykle funkcjonalne, charakteryzuje je możliwość:
Dzięki personalizacji produktów:
Czy powinieneś rozważyć wdrożenie konfiguratora produktów?
Prowadzisz sklep internetowy e-commerce? Poszukujesz sposobów na poszerzenie oferty, a w efekcie zwiększenie sprzedaży? Nad wprowadzeniem personalizacji produktów powinieneś zastanowić się, jeśli:
Koszt wdrożenia konfiguratora
Ceny za wdrożenie konfiguratora są bardzo zróżnicowane i w głównej mierze zależą od stopnia trudności wdrożenia, na które wpływa m.in. ilość opcji konfiguracji czy zakres rozbudowania procesu.
Oczywiście rentowności wdrożenia konfiguratora nie można określać bez przeanalizować korzyści, jakie może przynieść dla biznesu.