5 powodów, dla których warto założyć sklep internetowy

dodane: 20 Luty
5 powodów, dla których warto założyć sklep internetowy

Zastanawiasz się nad otworzeniem własnego sklepu internetowego? Pracujesz na etacie i poszukujesz dodatkowego źródła dochodów? Prowadzenie sklepu przede wszystkim kojarzy się ze koniecznością poniesienia dużych nakładów pieniężnych, znalezienia odpowiedniego lokalu wraz z miejscem do magazynowania towarów, dopełnienia formalności związanych z otworzeniem działalności gospodarczej. Pojawia się również obawa, że na zwrot kosztów inwestycji i osiąganie zysków trzeba będzie długo czekać lub całe przedsięwzięcie okaże się nieopłacalne. O ile problemy te są aktualne w przypadku sklepów stacjonarnych, tak w większości przypadków nie dotyczą sklepów internetowych. Przygotowaliśmy listę pięciu powodów, dla których warto założyć sklep internetowy.

Sklep internetowy po prostu się opłaca!

  1. Uniknij konieczności poszukiwania i wynajmu lokalu: koszty związane ze znalezieniem a następnie wyremontowaniem i wyposażeniem sklepu stacjonarnego mogą oscylować nawet w granicach kilkudziesięciu tysięcy złotych. To duże obciążenie dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Cała inwestycja może zwrócić się dopiero po kilkunastu miesiącach działalności. W przypadku sklepu internetowego nie należy obawiać się wysokich kosztów wynajmu i przystosowania lokalu. Co więcej – wystarczy niewielkie pomieszczenie, które będzie służyło jako magazyn. Będziesz przechowywać w nim produkty na sprzedaż. Potrzebujesz również miejsca na komputer oraz dokumenty. Wszystko to wystarczy, aby rozpocząć prowadzenie sklepu internetowego. Oczywiście musisz zacząć od otworzenia witryny. Warto wybrać taką platformę, która będzie funkcjonalna – klienci z pewnością docenią możliwość śledzenie stopnia realizacji zamówienia, dodania wybranego asortymentu do ulubionych, zapamiętywanie danych profilowych.
  2. Działaj na dużą skalę: wybierając sklep internetowy może sprzedawać produkty w całym kraju a nawet za granicą – bez wychodzenia z domu! Dzięki mediom społecznościowym oraz różnym kanałom promocji dotrzesz do milionów klientów, mogących zainteresować się Twoją ofertą! Prawda, że to proste? Zupełnie inaczej jest w przypadku sklepu stacjonarnego. Sklepy lokalne w miastach najczęściej odwiedzają mieszkańcy okolicznych osiedli, jest to więc ograniczona grupa docelowa klientów.
  3. Stań się częścią jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających branż w Polsce: e-commerce to branża, która bardzo dynamicznie się rozwija. Coraz więcej internautów dokonuje zakupów online. To Twoja szansa, na pozyskanie klientów. Wystarczy, że dotrzesz z ofertą do grupy docelowej, czyli klientów potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami. Warto zadbać, aby sklep był responsywny, czyli dopasowywał się do urządzeń mobilnych. Mnóstwo użytkowników przegląda witryny internetowe, oferty sklepów internetowych m.in. na smartfonach.
  4. Otwórz działalność bez większego wysiłku: tak naprawdę od otworzenia własnego sklepu internetowego dzieli Cię tylko kilka kliknięć. Jest to prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nie musisz inwestować dużych środków pieniężnych. Wystarczy zacząć realizować założone cele.
  5. Zacznij osiągać zyski: prowadzenie sklepu internetowego nie jest mocno angażujące i nie wymaga poświęcania dużej ilości czasu. Co więcej – można odpowiadać na zapytania klientów niemal z każdego miejsca, trzeba tylko posiadać dostęp do Internetu. Sklep internetowy można traktować więc jako dodatkowe źródło dochodu, obok wynagrodzenia z etatu lub zaangażować się w działalność i wypracowywać stałe, rosnące zyski.

Sklep internetowy szansą na zbudowanie własnej marki

Jak prowadzić sklep internetowy, aby przynosił zyski? Niestety na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która zależy m.in. od asortymentu czy wielkości grupy docelowej.

Nasza recepta na sukces? Otwórz własny sklep internetowy, wybierz nazwę, stwórz logo i rozwijaj własną markę! Postaraj się zdobyć stałych klientów, urozmaicaj ofertę, a także spróbuj stworzyć atrakcyjny program lojalnościowy oraz ciekawe promocje.

 

Zadzwoń
22 888 50 00
Spotkajmy się
ul. E. Romera 10, Warszawa
© ITCenter 2019      Projekt i wykonanie ITCenter